• Annamatiasus

Pappan anmäld för barnmisshandel

Jag gick ifrån mitt ex för 1 år sen efter 10 års förhållande. Vi har en dotter ihop och han har sen tidigare en äldre son på 12 år.

Redan under vårat förhållande kunde han va hårdhänt mot pojken.

Året som har gått har varit väldigt struligt mellan dottern och hennes far.

När han träffade en ny så avtog kontakten och all kontakt va på hans villkor.

Senaste månaden har det dock blivit bättre men hon vägrar sova där och vill bara vara där dag tid.

Nu har jag fått reda på att det kommit in en soc anmälan på han på pojken och för en vecka sen va polisen där pga av att grannar hört hur pojken skrek att han bli slagen av sin pappa och nya sambon.

Vad händer nu?

Vad har min dotter för rättigheter?

Måste hon åka dit?

Blir så himla orolig och vet inget alls

• Svar på tråden Pappan anmäld för barnmisshandel
  • Anonym (?)

Innan det är utrett händer nog inget , en anmälan betyder ju inte att det är sant

• Birgitta02

Jag tycker du ska vänta lite och se. Vill flickan inte åka dit så låt henne slippa och ta direkt kontakt med familjerätten. Din uppgift är att skydda din dotter. Och är det BÅDE anmälan och polispådrag så är det ju något allvarligt som hänt.

• Anonym (?)
    Birgitta02 skrev 2016-04-20 12:20:45 följande:

Jag tycker du ska vänta lite och se. Vill flickan inte åka dit så låt henne slippa och ta direkt kontakt med familjerätten. Din uppgift är att skydda din dotter. Och är det BÅDE anmälan och polispådrag så är det ju något allvarligt som hänt.

Varför måste det ha hänt nå allvarligt för det ?
  • Anonym (aa)
    Anonym (?) skrev 2016-04-20 12:22:18 följande:
    Varför måste det ha hänt nå allvarligt för det ?
    Det måste det ju inte, men om pojken skriker att han blir slagen så att grannarna hör så är väl knappast allt frid och fröjd. TS har dessutom sett att pappan varit hårdhänt mot pojken.

Jag undrar hur gammal dottern är.
    TS, tag kontakt med familjerätten så att du har dem med dig på att slippa lämna flickan där tills vidare.
  • Anonym (?)
    Anonym (aa) skrev 2016-04-20 12:38:51 följande:
    Det måste det ju inte, men om pojken skriker att han blir slagen så att grannarna hör så är väl knappast allt frid och fröjd. TS har dessutom sett att pappan varit hårdhänt mot pojken.

Jag undrar hur gammal dottern är.
    TS, tag kontakt med familjerätten så att du har dem med dig på att slippa lämna flickan där tills vidare.
    Det är ju ganska stor skillnad på hårdhänt o misshandel o som grannar som bara hör inte ser är det svårt att veta vad som händer , bra att dom ringer polisen men kan vara väldigt fel oxå .
  • Birgitta02
    Anonym (?) skrev 2016-04-20 12:42:14 följande:
    Det är ju ganska stor skillnad på hårdhänt o misshandel o som grannar som bara hör inte ser är det svårt att veta vad som händer , bra att dom ringer polisen men kan vara väldigt fel oxå .
    Det lär ju en utredning visa. Hellre en gång för mycket än för lite. Flickan vill inte sova över där. Mannen har varit hårthänt mot pojken tidigare. Jag hade skyddat min dotter med näbbar och klor. Sen om du tycker det är ok att vara hårthänt (om än inte klassad som misshandel) är ju upp till dig.
  • Anonym (?)
    Birgitta02 skrev 2016-04-20 12:48:33 följande:
    Det lär ju en utredning visa. Hellre en gång för mycket än för lite. Flickan vill inte sova över där. Mannen har varit hårthänt mot pojken tidigare. Jag hade skyddat min dotter med näbbar och klor. Sen om du tycker det är ok att vara hårthänt (om än inte klassad som misshandel) är ju upp till dig.
    Jag sa inte att jag tycker det är ok . Men oftast händer inte så mycket i dessa fall o det behöver inte betyda att det varit misshandel heller . Att flickan inte vill sova där beror ju inte på att hon blivit misshandlad av sin far
  • Birgitta02
    Anonym (?) skrev 2016-04-20 12:49:58 följande:
    Jag sa inte att jag tycker det är ok . Men oftast händer inte så mycket i dessa fall o det behöver inte betyda att det varit misshandel heller . Att flickan inte vill sova där beror ju inte på att hon blivit misshandlad av sin far
    Det vet varken du eller jag.
    Hårdhänthet kan vara vad som helst.
    JAG skulle inte acceptera att nån var hårdhänt, slog eller på annat sätt skadade mina barn. Fysiskt eller psykiskt.
  • Anonym (?)
    Birgitta02 skrev 2016-04-20 13:03:03 följande:
    Det vet varken du eller jag.
    Hårdhänthet kan vara vad som helst.
    JAG skulle inte acceptera att nån var hårdhänt, slog eller på annat sätt skadade mina barn. Fysiskt eller psykiskt.
    Vilket ingen vet om han har gjort
Svar på tråden Pappan anmäld för barnmisshandel