Jobba natt, svårare vid graviditet?
Känner mig som ett vrak.
Jag har alltid haft svårt att jobba natt men har stått ut ändå. Mina problem bottnar i att jag har svårt att sova dagtid. Vaknar ofta flera gånger varje timme och känner mig långt ifrån utvilad när det är dags att jobba.
Nu när jag är gravid är tröttheten lamslående och efter att ha avverkat andra natten bävar jag för nästa gång som blir om ca 4 veckor.
Igår kunde jag sova men jag blev inte piggare för det. Sov från 8 på morgonen till 8 på kvällen med några uppvak men jag var för trött för att kliva ur sängen.
Idag har jag knappt kunnat sova alls. Har vaknat 1-2 ggr i timmen och mår fruktansvärt av att inte kunna sova. Att jobba natten till idag var en pärs. Inte för att jag gör särskilt mycket, men att hålla sig vaken var jättesvårt. Är rädd för att somna vilket inte är okej när jag är där för att övervaka. Finns inte mycket att sysselsätta sig med heller utan man sitter i en soffa i ca 10 timmar.
Brukar det bli lättare senare i graviditeten när tröttheten släpper?
Min arbetsgivare brukar vara väldigt mån om gravida och lägga om schemat om man har bekymmer med vissa tider. Fast jag känner att jag inte vågar berätta än när det är så tidigt. Och det kanske går bättre i fortsättningen. Svårt att avgöra.