• känsligo1

Insemination för ensamstående vill ha kontakt med tjejer som ska skaffa barn skälv!

Ligger här i min säng och ska snart till jobbet, har inte samma känsla som igår. Har en väldigt stor längtan att skaffa fler barn. Men har ingen partner. Har skjutit frågan framför mig ett bra tag eftersom jag i första hand vill hitta en partner! Men ringde och kollade upp och fick mer information igår! Fick svaret för gammal för den ena kliniken och då är jag 39 år för åldersgränsen är 40. Men sen ringde jag vidare och där var åldersgränsen 42-43. Så det förändrade mitt tankesätt och börjar genast känna beslutsångest hur jag ska jag göra. Ska jag sätta igång själv eller ska man vänta på partner! Men då kanske man står där tillslut själv utan partner och barn! Är det någon som gjort detta som ensamstående eller är i samma banor eller som har satt igång utredningen får gärna höra av sig! Skulle vara kul att höra andras tankebanor.

• Svar på tråden Insemination för ensamstående vill ha kontakt med tjejer som ska skaffa barn skälv!
  • känsligo1

Vill fortsätta och skriva i trådenoch berätta hur det går. Har nu varit på utredning, vilket visar ett amh värde på 0,4 . Min läkare säger att jag har brist på äggreserver! De utför inte ivf behandling för ensamstående i Sverige så då måste jag söka mig till Danmark. Men han tror inte att man får ut så många ägg så han tycker att vi likaväl kan prova med insemination. Det kommer bli kostsamt med ivf med sa han. Men det ena utesluter inte det andra sa han också. Vänta nu på kuratortid. Men känner mig så himla stressad för det görs ingen insemination innan sommaren. Har någon några tips eller haft lågt amh värde och blivit gravida ändå. Vad är bäst ivf eller insemination? Skulle även prova ägglossningstest så att jag vet hur det går till. Har gjort det i 2 dagar nu men visar ingenting. Det är dag 12 idag efter mens!

• känsligo1

Har äntligen fått en glad gubbe på mitt ägglossningstest! Så nu skulle man gjort en insemination men nej här står jag o väntar på kuratortid!???? Eller haft en partner eller kille!???? Men har man väldigt dåliga chanse att bli gravid när man har ett amh värde på 0,4! Jag har ju ägglossning och kanske det är bra kvalité på dem fast äggstocksreserven är dålig. Fan också att man inte har någon eller kan insemineras idag!

• Drompel

Varför i allsin dar skaffade du inte partner och barn när du var 24-30 år gammal? Finns många män som gärna haft barn med dig i en yngre ålder. Själv är jag en man på 38 som gärna vill ha barn men aldrig i livet med någon över 33. Vissa kvinnor lever upp i det blå och tror de är odödliga.

• känsligo1

Jag har skaffat barn när jag var i den åldern. Men bara ett så ett långt förhållande hade jag! Men man måste ju vara 2 och vilja ha barn. Sen har jag träffat killar som inte vill ha mer barn. Så det är inte självvalt. Ser bra ut så har inga problem att träffa en partner utan mitt problem är att det är svårt att få känslor! Odödlig tror jag inte jag är. Men konstigt resonerat när man sätter en gräns på 33. Tänk omvi kvinnor skulle resonera likadant så ligger ju inte du bra till med dina 38 år.

• Drompel
    känsligo1 skrev 2016-06-04 09:22:34 följande:
    Jag har skaffat barn när jag var i den åldern. Men bara ett så ett långt förhållande hade jag! Men man måste ju vara 2 och vilja ha barn. Sen har jag träffat killar som inte vill ha mer barn. Så det är inte självvalt. Ser bra ut så har inga problem att träffa en partner utan mitt problem är att det är svårt att få känslor! Odödlig tror jag inte jag är. Men konstigt resonerat när man sätter en gräns på 33. Tänk omvi kvinnor skulle resonera likadant så ligger ju inte du bra till med dina 38 år.

Ni får mängder av uppmärksamhet som inte jag som man får. Jag kanske i mitt liv fick 5 % av uppmärksamheten som du som kvinna fick. Då skulle du också ha 5 % av min ålder, det blir lite missvisande eftersom så unga kvinnor inte kan få barn.

Men egentligen är 33 år för mig snällt tilltaget, då gäller ha 2 mille på konto också för tjejen och massa andra fantastiska egenskaper (som handen på hjärtat inga tjejer jag träffat idag har). Utan några pengar och fanstastiska egenskaper är det 25-28ålder som gäller för den kvinna jag hittar.

Men när jag kommer upp i din ålder 42-46 så är det postorderbrud som gäller för mina barn då är det under 24 som gäller. Varje scenario har sin algoritm. Så även som man har man alternativ.

• känsligo1

Min ålder! :) Ja nu är jag ju bara 39 alltså ett år äldre! Ja lycka till det kan du behöva! :)

• Drompel
    känsligo1 skrev 2016-06-04 09:30:49 följande:
    Min ålder! :) Ja nu är jag ju bara 39 alltså ett år äldre! Ja lycka till det kan du behöva! :)
    Du också.
  • Febl
    Drompel skrev 2016-06-04 09:06:21 följande:

Varför i allsin dar skaffade du inte partner och barn när du var 24-30 år gammal? Finns många män som gärna haft barn med dig i en yngre ålder. Själv är jag en man på 38 som gärna vill ha barn men aldrig i livet med någon över 33. Vissa kvinnor lever upp i det blå och tror de är odödliga.

FRUKTANSVÄRT okänsligt inlägg. Vi är faktiskt människor bakom skärmen, vet du. Människor med känslor och livsöden. Livsöden som gjort att livet idag inte ser ut som man önskade och drömde om.

Snälla, låt inte DIN bitterhet gå ut över oss som kanske också bär på sorg.

Lycka till med DINA drömmar.
  • Febl

Förstår det. Det är ensamt. Men ännu mer ensamt att INTE göra det, så känner jag. Se till att involvera dina anhöriga och gör dem peppade inför ankomsten av ditt barn. Det har jag gjort och har en massa fina människor runt mig som engagerar sig på ett sätt som jag inte tror de hade gjort om det fanns en pappa/partner.

Allt är läskigt till en början men man vänjer sig efter hand. Och det kommer vara så värt det. Jag har nu 1 vecka eller mindre kvar tills min dotter föds :)

• känsligo1

Tack för ditt vänliga meddelande! Vad roligt att du har en vecka kvar, det måste ju kännas underbart!?? Hoppas allt går bra!???? Kom precis från Danmark, har aldrig känt mig så stark och samtidigt känt mig så svag och ensam i hela mitt liv! Kan göra en ivf eller hormonstimulerad insemination! Gör man hormonstimulerad insemination i Sverige på ensamstående? Vad ska man gå efter när det gäller danotorsperma?

Svar på tråden Insemination för ensamstående vill ha kontakt med tjejer som ska skaffa barn skälv!