Mor som köper onödiga nya telefoner jämt
Hej, jag blir så arg på min mor som helatiden ska gå och teckna nya abonnemang och köper nya telefoner som är heeeelt onödiga!
Jag och min mor kom överrens om att köpa en ny telefon till min far då han fyllde år, jag gick med på det men endast efter mycket påtryckade att det är helt onödigt!
Så då for min mor iväg och köpte en telefon, fastän jag hade påpekat att hon skulle köpa en utan abonnemang och betala kontant (vi skulle dela på priset) så kom hon hem med en telefon med abonnemang på avbetalning, samt en helt ny telefon till sig själv!
Fastän hennes "gammla" telefon inte ens är ett halvår gammal.
Hon har även tidigare köpt telefoner helt i onödan som fortfarande ligger kvar i någon byro och är helt oanvänd!
Jag är den typen som använder grejjerna fullt ut min förra telefon använde jag 2,5år och bytte först ut när den gav sig helt, utsidan var som ny men den vart rätt kass elektroniskt.
Blev ett köp av en htc, kanon telefon som kostar hälften av en iphone eller samsung.
Betalade då den kontant och skaffade ett abonnemang vid sidan om.
Min mor kommer från utlandet, vi har mycket släkt där som inte har det lika bra ekonomiskt som vi har det (inte för att vi är super rika direkt) då är det jag som får skicka ekonomiskt stöd helt själv med påtryckning från min mor att vi måste stötta dom (inget som jag har något emot alls) men jag anser då att de pengarn hon lägger på onödiga telefonen kunde gått till vår släkt och hjälpt dom såå mycket mer! Det handlar trots allt om ca 20 tusen kronor som går åt dessa två senaste telefoner i slutändan!!!!
Men likförbannat är det jag som får pröjsa, fastän jag har sämst inkomst medans hon leker med lån och nya telefoner och jag tar ekonomiskt ansvar.
Jag vet inte alls vart denna tråd ska leda men har ni tips får ni gärna komma med det, jag behövde verkligen bara skriva av mig.
Nu framstår jag säkert som en snål skit eller nått men jag tycker bara att det är så onödigt att kasta bort dessa pengar, min far har inte ens öppnat sin nya telefon då han knappt använt sin "gammla" än, vilket bara förstärker det jag säger, och mor kan inte ens starta sin nya telefon då hon precis lärt sig hur den "gammla" fungerar......
BLIR SÅÅÅÅ TRÖÖÖTTTTT!!!
(Förstår att elektronik inte alltid är så lätt, speciellt om man inte är uppväxt med det. Men man borde kanske förstå själv att man kommer få ännu mer att lära sig och en massa nummer att föra över)
PS det är då jag som blir kallad idiot och tillsagt att inte lägga mig i när jag försöker framföra detta till mor....
(Ev felplacerad tråd)