Hur bygger man upp ett självförtroende?
Ska försöka hålla detta kort
Så länge jag kan minnas så har jag aldrig ens en enda gång gillat mig själv eller haft ett uns av ett självförtroende, inte ens innan tonåren gillade jag mig själv (är 25 nu) utan har alltid avskytt mig själv och mitt utseende som jag önskar att jag aldrig föddes med. Jag vill verkligen kunna ha ett självförtroende och kunna tycka om mig själv men känns omöjligt då jag gått runt så himla länge av att avsky mig själv. Visserligen är det också att killar och tjejer verkar ogilla mig även fast jag är en snäll person som försöker hjälpa till. Tidigare pojkvänner gillade heller aldrig mig förutom en, men honom dumpade jag pga hans extrema sociala fobi som jag till slut inte klarade av utan kände mig mera som hans mamma en som hans flickvän då jag fick gå och ahndla osv åt honom för att han inte klarade av det själv och han knappt ut eller hälsade på någon under året vi bodde ihop. fick alltså inte en hel dag för mig själv på det året.
Mår också väldigt dåligt psykiskt, är deprimerad väldigt mycket men visar det aldrig för andra och får också ångest + litar knappt på någon pga vad en f.d kompis (eller vad man kan kalla den personen) gjorde mot mig för flera år sedan som lämnade mig nästan obenägen att lita på en annan människa. Ska dock till vuxenpsykiatrin 31:a maj för ett första möte då jag orkar inte gå omkring och må som jag mår i restan utav mitt liv.
Har någon något tips på att kunna träna upp ett självförtroende som ligger i det totala botten?
sorry om det blev lite off-topic :/
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-24 15:58
Det har även gått så långt att jag många ggr vill bara ta mitt eget liv då alla skulle bli glada utav att slippa en sån som jag + att eftersom jag är ful så ska jag inte få ha barn.