Jessicaa_85 skrev 2016-04-26 01:23:36 följande:
Vad är jättemycket sammandragningar enligt dej?
Flera gånger/timme om jag tex ser på tv eller är i annat viloläge.
Sen så fort jag växlar från viloläge och rör mig, tex ska resa mig får jag sammandragning.
Får SD om jag ska gå in eller ut ur bilen, när jag duschat, lagar mat, böjer mig fram för att ta något på ett bord/plockar upp något från golvet, tar på hunden selen osv.
SD kommer när jag försöker vända mig i sängen (har svårt att vända mig pga foglossning).
Går jag ut med hunden måste jag stanna pga SD kanske fem ggr/runda, och då är jag ute max 10 min. (Kan inte gå längre pga foglossning och för att jag kräks massvis med gånger varje dag och har gjort sedan 8 mån tillbaka, ibland hinner jag inte in i huset. Jag har koll på alla papperskorgar i området, men hinner inte heller fram till dem alla gånger).
När jag kräks får jag SD.
Ja, så väldigt många gånger varje dag helt enkelt. Jag räknar inte tillfällena, för det är så många/dag. Men det känns ganska jobbigt och främmande då jag innan graviditet var väldigt aktiv och tränade mycket. Nu kan jag inte göra något utan att kräkas, få ont av foglossningen eller få sammandragningar.
Är snart i mål. Så det är bara att stå ut.