olämpligt att se film från 11 år?
Min 8-årige son älskar captain America..den går nu på bio men är från 11 år alltså från 7-år i vuxet sällskap.. Funderar om han ska få gå och se den filmen eller om den är för våldsam?någon som vet?
Min 8-årige son älskar captain America..den går nu på bio men är från 11 år alltså från 7-år i vuxet sällskap.. Funderar om han ska få gå och se den filmen eller om den är för våldsam?någon som vet?
Du känner din son bäst så de kan bara du avgöra. Själv tycker jag inte dom filmerna är speciellt "grova" med en massa köttande då blodet stänker.
Min bonusson på snart 10 såg transformers i pappas sällskap när dom kom ut.
Men får ju förklara lite under tiden eller efteråt att de bara är på låtsas osv.
Har inte sett den filmen men min 7-åring har precis fått se Star Wars och den är från 11 och jag hade inga problem med det. Vi såg den dock hemma om det gör någon skillnad.
Tror nog att Captain America ska gå bra. Förra filmen var från 15 år på bio, denna är som du säger från 11 år. Biograferna har bra koll på vad som är rimligt. Den här filmen är tillåten för ditt barn i vuxet sällskap. Jag hade absolut litat på det, och låtit mitt barn se filmen som 8-åring.