• meicc

VUL vecka 6+6

Hej,
    Jag borde enligt mens vara i vecka 6+6, har regelbunden mens och plussade dagen innan BIM. Fick otroligt tidigt illamående, redan 5 dagar efter ÄL. Idag var vi på VUL för att utesluta utomkvedshavandeskap då jag haft det tidigare.
    Läkaren såg en hinnsäck på 14mm och ett liiitet foster men ingen hjärtaktivitet, så hon ska kolla igen om en vecka för att jag kanske inte är så långt gången.

Så min fråga är, är det verkligen möjligt att jag skulle vara kortare gången med tanke på att jag plussade när jag gjorde?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden VUL vecka 6+6
  • Flerbarnstokan

Hej. Jag kan säga att jag är en sådan som plussar tidigt och brukar må illa tidigt. Jag tror inte att alla barn växer lika fort i början vilket är vad man utgår från när man mäter dem för att beräkna hur långt graviditeten gått. Jag har två gånger på tidigt UL fått höra att barnet var mindre än vad jag själv beräknat trots att jag vetat när jag haft äl och att de inte såg något hjärtljud. Ena gången blev det en frisk liten flicka som hade hjärtslag en vecka senare på ul, som dock enligt deras beräkningar blev till samma dag som jag plussade vilket ju inte stämmer! Och en gång kom hjärtljuden inte igång och jag fick tillslut skrapas. Jag håller tummarna för dig.

Svar på tråden VUL vecka 6+6