• Ballerinan

Första barnet BF december -16

Hej! Om allt går som det ska så kommer mitt och sambons första barn på självaste nyårsafton. Vore kul om fler som har beräknat BF i december och är första gångs förälder vill följas åt, man som kvinna. Finns fler trådar med BF i december men fann ingen för första barnet. :)

• Svar på tråden Första barnet BF december -16
  • Emmask
    bastardusa skrev 2016-05-25 14:01:53 följande:

Hej hallå! 

Jag och min sambo ska ha vårt första barn i december. BF: 9 december! Vad mysigt att det blir en decemberbarn då vi kan få mysa verkligen ordentligt, under julen och en nybebis! :D

Jag mår bra, men är konstant hungrig så jag blir galen. Blir lätt mätt men blir hungrig igen efter 2 timmar nästan. Suck! Jag har äntligen piggnat till efter haft haft besvärligt med trötthet då jag sov bara igenom april-månaden, nästan! 

Hur mår ni? 

Njut av att kunna sova! ;) med nästa unge är det dubbelt så jobbigt eftersom man inte får sova. Håller på att bli tokig på sömnen och vilan jag inte får denna gång.
  • minielefant

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej :)

Jag och min sambo väntar också första barnet, bf 17/12 :)

• Redoförnytt

Jag hoppar också in!

Första barnet beräknat 30/12

Har precis sett lilla bönan på ultraljud och håller nu tummarna för att allt ska gå vägen.

Mår förvånansvärt bra, dock panikhunger från ingenstans! :D

Hur mår ni?

• bastardusa
    HannaSickan skrev 2016-05-29 00:08:07 följande:
    Hej! Jag har BF den 17/12. Jag sov också igenom halva april och halva maj. Obestämd Det är först nu som jag känt att jag börjar orka lite mer. Var du sjukskriven under hela april? Jag sjukskrev mig bara två veckor och kämpade mig igenom de flesta arbetspassen (trots att jag somnade i stolen emellanåt). Skäms
    Vad skönt!! Solig 
    Samma här, tröttheten har slagit bort och jag är mycket piggare nu, tack och lov. Det är så sjukt skönt, då man känner sig normal igen, haha!! Nej jag jobbade ändå..... (skitjobbigt, men tur så jobbar jag bara deltid, men jag var som zombie som gick på autopilot.Drömmer
    minielefant skrev 2016-05-29 10:24:49 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej :)

Jag och min sambo väntar också första barnet, bf 17/12 :)

Såklart det är okej! Härligt! Skrattande
    Redoförnytt skrev 2016-05-29 21:10:58 följande:

Jag hoppar också in!

Första barnet beräknat 30/12

Har precis sett lilla bönan på ultraljud och håller nu tummarna för att allt ska gå vägen.

Mår förvånansvärt bra, dock panikhunger från ingenstans! :D

Hur mår ni?

Hur kände det att få se bönan på ultraljud? Drömmer Jag ska på KUB nu på torsdag - jag längtar men är ändå lite nervös. Och då är vi två, jag är hungrig konstant, så att jag går omkring med skorpor och lite choklad eller frukter i väskan. Min sambo sa att jag liknar den där monstret från Snickers reklam, som inte fått sin Snickers och blir en ängel när jag får något att äta. Hahaha!! Hur gör du att dämpa hungern?
  • Redoförnytt
    bastardusa skrev 2016-05-30 17:20:56 följande:

Vad skönt!!  

Samma här, tröttheten har slagit bort och jag är mycket piggare nu, tack och lov. Det är så sjukt skönt, då man känner sig normal igen, haha!! Nej jag jobbade ändå..... (skitjobbigt, men tur så jobbar jag bara deltid, men jag var som zombie som gick på autopilot.) Såklart det är okej! Härligt! Hur kände det att få se bönan på ultraljud?  Jag ska på KUB nu på torsdag - jag längtar men är ändå lite nervös. Och då är vi två, jag är hungrig konstant, så att jag går omkring med skorpor och lite choklad eller frukter i väskan. Min sambo sa att jag liknar den där monstret från Snickers reklam, som inte fått sin Snickers och blir en ängel när jag får något att äta. Hahaha!! Hur gör du att dämpa hungern?

Det va läskigt att se bönan, men ändå skönt. Vet ju att det inte är någon garanti, men försöker fokusera på att oddsen faktiskt ser bra ut nu. :)

Jag käkar massa frukt å muslibars, mackor. Och lite godis för akuta stunder. Kanske ska prova skorpor, lät väldigt gott! Barndomsminnen! :D

Snickersreklamen! OMG thats me too!!
  • mikaylaa

Hoppar in här :) 

27 år är jag och väntar mitt första barn med min sambo. BF 30/12, får se när det bestämmer sig för att komma ut haha. Ska göra KUB ultraljud inom 4 veckor och hoppas att allt stämmer där nere, men ska bli skönt att få göra det för att lugna all oro :)

• bastardusa
    Redoförnytt skrev 2016-05-30 19:01:10 följande:
    Det va läskigt att se bönan, men ändå skönt. Vet ju att det inte är någon garanti, men försöker fokusera på att oddsen faktiskt ser bra ut nu. :)

Jag käkar massa frukt å muslibars, mackor. Och lite godis för akuta stunder. Kanske ska prova skorpor, lät väldigt gott! Barndomsminnen! :D

Snickersreklamen! OMG thats me too!!
    Haha! Skönt att jag inte är ensam om det ;)
    mikaylaa skrev 2016-05-31 09:10:17 följande:

Hoppar in här :) 

27 år är jag och väntar mitt första barn med min sambo. BF 30/12, får se när det bestämmer sig för att komma ut haha. Ska göra KUB ultraljud inom 4 veckor och hoppas att allt stämmer där nere, men ska bli skönt att få göra det för att lugna all oro :)

Välkommen till klubben. Härligt! 
    Ja men eller hur! Jag vill till torsdag NU, bara att veta om allt är okej för jag har börjat undra om det var som det skulle eller inte, du vet, hormonerna som gör med en ibland...

• HannaSickan

KUB imorgon kl 15! Ska bli såååå spännande och se den lilla krabaten <3

Tror att BM får räkna om BF också, känner på mig att det inte stämmer med 12/12 som hon säger. Jag har själv räknat och får det till 17/12. Så vi får se vem som har rätt ????

• HannaSickan

Jag har en liten ninja i magen <3 så underbart att se den lill* sprattla. Men det var för tidigt att mäta så vi ska tillbaka om två veckor. Är alltså i v.11+3 idag och BF är nu istället 25/12! Så jag hade trots allt lite rätt om att 12/12 var för tidigt

Någon mer än jag som känner sig extremt bakis på morgonen? Tycker allting snurrar och huvudet känns tungt.

• bastardusa
    HannaSickan skrev 2016-06-08 10:58:14 följande:

Jag har en liten ninja i magen <3 så underbart att se den lill* sprattla. Men det var för tidigt att mäta så vi ska tillbaka om två veckor. Är alltså i v.11+3 idag och BF är nu istället 25/12! Så jag hade trots allt lite rätt om att 12/12 var för tidigt

Någon mer än jag som känner sig extremt bakis på morgonen? Tycker allting snurrar och huvudet känns tungt.

Vad härligt att höra! Avundsjuk att du ska dit igen så snart och kolla igen! Skulle göra allt för att få gå på ultraljud igen och bara njuta. 

Jag har varit på KUB förra veckan och såg min skrutten sprattla vilt. Så härlig känsla! Jag glodde på skärmen hela tiden och hörde inte barnmorskan nästan, som hon inte existerade (!!) hahaha! Sen gick jag omkring med ett glatt leende resten av dagen! Allt ser bra ut och det var en rätt BF - 9 december! Tror att det är bara jag som är tidig av alla här?! 

Jobbigt med bakis känslan! Tur att jag inte känner något förutom huvudvärken. Jag är i vecka 14 och lider av fruktansvärd huvudvärk varje daaag. Upplever ni huvudvärken också? Blir galen. 
  • Millanh85

[quote=76695034][quote-nick]HannaSickan skrev 2016-06-08 10:58:14 följande:[/quote-nick]

[/

Vi är beräknade på samma dag!

Svar på tråden Första barnet BF december -16