• nettiz85

Dags för tredje barnet. Någon mer som vill följas åt?

Någon mer som vill följa åt när vi planerar för barn nr. 3

Hur gamla är ni? Och hur gamla är era barn? :)

Vi är ett gift par på 31 och 34 år. Våra barn blir 8 och 5 i år :). Dom skulle älska att få ett litet syskon :)

• Svar på tråden Dags för tredje barnet. Någon mer som vill följas åt?
  • Sheila123

Vi får väl se om det tagit sig. Jag har två barn men känner mig helt usel på ÄL (även om jag läst massvis). Men om ÄL dagen är den 2 juli men man är fertil en vecka innan och ca två dagar efter. Betyder det inte egentligen att äggen släpper den 2 juli och det är då spermien möter ägget i äggledaren. Så om man haft sex två dagar innan kan spermien överleva 48 h och om man har sex efter ÄL då? Är det för att äggen kan finnas kvar i äggledaren eller?

• Melloj
    Sheila123 skrev 2016-07-05 21:25:00 följande:

Vi får väl se om det tagit sig. Jag har två barn men känner mig helt usel på ÄL (även om jag läst massvis). Men om ÄL dagen är den 2 juli men man är fertil en vecka innan och ca två dagar efter. Betyder det inte egentligen att äggen släpper den 2 juli och det är då spermien möter ägget i äggledaren. Så om man haft sex två dagar innan kan spermien överleva 48 h och om man har sex efter ÄL då? Är det för att äggen kan finnas kvar i äggledaren eller?

Visar äl-testen positivt den 2 juli så sker troligtvis ägglossning mellan 24-48 h efter testet. Sen tar det ytterligare cirka 12 h från ägget har släppt tills det möter spermier. Det är en hel vetenskap det där
  • Maddeh30

Hoppar in och ska bli spännande och följa er andra ???? Jag har 2 barn (8 år och 12 år)
    Försöker på nr 3 (med en annan man )
    Hoppas snart på ett plus ????
    Nr 1 och nr 2 blev till på 2-3 försöket och hoppas det går lika snabbt denna gången !

• Mix of mine

Hej, hoppar också in här. Jag är ju inte purung direkt (39) så vi får väl se om detta går eller inte Har två söner, 8 och 10 år. De gångerna blev jag gravid direkt men det misstänker jag att jag inte blir denna gång. Det har ju gått några år....

En stor skillnad är att jag upplever att då när jag var 28-30 så hade jag längre perioder med fertilt sekret, nu vid 39 så är det typ bara 1-2 dagar. Läste på lite och tydligen är det vanligt att det blir så med åldern. Antar att det också gör det svårare att bli gravid.

• Mammaresan

Hej! Jag är gärna med i den här tråden. Skrattande Har ett barn som fyller 5 år i september och ett som fyller 2 år om 9 dagar. Förvånad Vi är gifta och är 28 respektive 27 år gamla. Solig Är just nu i väntan mellan ÄL och BIM. ÄL+3 idag och BIM är den 20 juli!

Vart är ni i era cykler nu?

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Lillesmultronet

Hoppar också in:) Jag 29 år i höst och mannen 32 år. Jag har två barn sen ett tidigare förhållande, två killar födda 2008 och 2011.. Blir sambons första!

Vi är inne på tredje försöket cykeldag 17 idag och förväntat bim är 18 juli. Så seeeeega dagar nu fram till bim:/

• Mix of mine

Väntan här också... BIM någongång 14-17/7, har lite dålig koll efter att jag slutade med minipiller i slutet av maj.

• Sheila123

Hej! Hur går det för er härinne? Jag som var så säker på att det tagit sig denna månaden hade bara kraftiga PMS känningar igen. Illamående (jätte) m.m. Blev lite chockad av mensens tidiga ankomst idag (BIM 17). Det är inte så mycket att göra, får tänka positivt och se fram emot att gå på Beyonce utan kräkpåse istället;)

• Lillesmultronet

Bim Måndag men vi åker på semester då så tänkte ta ett test på Söndag. Har trott jag varit gravid de två senaste cyklerna och likaså denna nr 3, mår annorlunda jämfört med de andra två dock men kroppen fixar andra symptom för att "vinna" igen och få 3-0 så att säga..

• Sheila123
    Lillesmultronet skrev 2016-07-15 22:45:41 följande:

Bim Måndag men vi åker på semester då så tänkte ta ett test på Söndag. Har trott jag varit gravid de två senaste cyklerna och likaså denna nr 3, mår annorlunda jämfört med de andra två dock men kroppen fixar andra symptom för att "vinna" igen och få 3-0 så att säga..

Känner igen det! Kände helt "annorlunda" denna gången. Förstår inte varför man går och tänker på det? Kommer inte mensen kan man testa och man vet. Men direkt en vecka innan tänker man konstant på det och letar tecken. Blir strängt! Hoppas mensen inte dyker upp denna gången för dig.
  • Lillesmultronet
    Sheila123 skrev 2016-07-17 00:04:57 följande:

Känner igen det! Kände helt "annorlunda" denna gången. Förstår inte varför man går och tänker på det? Kommer inte mensen kan man testa och man vet. Men direkt en vecka innan tänker man konstant på det och letar tecken. Blir strängt! Hoppas mensen inte dyker upp denna gången för dig.

Gjorde test precis, så blankt det bara kunde blir! Jäkla kropp att spela en ett spratt alltså:/ Känner hur kroppen jobbar upp för mensen :( Bättre lycka nästa gång:)
  • lillagumman85
    Lillesmultronet skrev 2016-07-08 20:24:42 följande:

Hoppar också in:) Jag 29 år i höst och mannen 32 år. Jag har två barn sen ett tidigare förhållande, två killar födda 2008 och 2011.. Blir sambons första!

Vi är inne på tredje försöket cykeldag 17 idag och förväntat bim är 18 juli. Så seeeeega dagar nu fram till bim:/

Vi har det väldigt lika!

Har en dotter född 2008 och en pojk 2011..

Detta blir sambons första.

Fast jag är 31 och sambon 26

Nu är det fjärde försöket på 3 månader. (Hade förra månaden en cykel som var 15 dagar istället för 30-31 dagar som den brukar vara)

Har bim runt den 18 eller 19/7
  • Lillesmultronet
    lillagumman85 skrev 2016-07-17 12:00:50 följande:

Vi har det väldigt lika!

Har en dotter född 2008 och en pojk 2011..

Detta blir sambons första.

Fast jag är 31 och sambon 26

Nu är det fjärde försöket på 3 månader. (Hade förra månaden en cykel som var 15 dagar istället för 30-31 dagar som den brukar vara)

Har bim runt den 18 eller 19/7

Kul!! Testade blank idag så blir fjärde försöket nu i Augusti, hoppas på mitt i prick den gången:D
  • Svelin

Hej. Jag hoppar gärna in här. Jag har precis fyllt 35 och sambon fyller 36 i höst. Vi har två barn som är 9,5 och snart 7. Vi är inne på femte försöket nu och mensen är precis slut. Jag har inte äl förrän runt cykeldag 20-24 så det är långt kvar till äl, men vi sexar på varannan dag, så får vi hålla tummarna att det tar sig snart. Jag har precis som några av er skrev tidigare mer symtom under min cykel. Ganska ont vid äl och sen direkt efter jätteömma bröst och massa känningar i magen fram till mensen har dykt upp. Vårt första barn blev till på första försöket och andra barnet blev till på åttonde försöket. Då hade jag i princip inga känningar vid äl osv och jag hade ingen koll på när den var eller nåt. Nu har jag kört med ältest några utav cyklerna och fått ett hum om när den är iallafall, men barnmorskan rådde oss att ha sex varannan till var tredje dag. Då har man störst chans. Så därför gör vi så. :)

• Lina E

Hoppar in här ????

Vi är inne på 5e försöket, har bim 18/8 hoppas då på ett starkt plus ????

Jag är 30 och min man 31.

Har barn födda 07 och 11.

• Steffii

Hoppar också in här!

Fyller 30 år nu i november har sen innan en pojk på 9 år och en tös på 7 år och planerar nu nr med mig nya sambo ????

Tog ut min kopparspiral förra veckan så vi har precis börjat! Hade ÄL då så har vi tur kan de ha tagit sig men har svårt att tro de men vi får se ska ha mens runt de 24/8....

• totteplopp

Hoppar gärna in här med ????

jag är snart 37 och min sambo snart 39. Vi har en gemensam flicka på 14 månader och så har jag en nioårig tjej sedan tidigare. Väntar bara ut denna månads mens så ska vi sätta igång först försöket ????.

• Monstermama

Hej! Hoppar in här med. Har två söner 7 och 3 år, och planerar nu för nr 3... Har precis tagit ut spiralen så nu börjar vi verkstan! Rädd att det inte kommer gå lika lätt denna gång pga åldern... Men vi får se.

• hannis

Här är en till som längtar efter syskon. Jag blir 38 i november och var egentligen nöjd med mina två barn men så plötsligt infann sig en stark längtan efter en trea och spiralen rök för några veckor sedan och nu inväntar vi första mensen för att sedan börja försöka... vet inte alls om det kommer gå med tanke på åldern vi men vi testar i alla fall. Lite nervöst är det och jag kan inte låta bli att undra om vi är lite galna nu när vi äntligen får sova på nätterna och barnen har börjat klara sig en liten stund på morgonen så man kan snooza i sången en halvtimme på morgonen. ???????? Våra barn är 6,5 och 3,5 år nu.

Svar på tråden Dags för tredje barnet. Någon mer som vill följas åt?