Aniiee skrev 2016-04-28 22:28:32 följande:
Det är väl för f-n bara att sakta ned? Lite egenansvar, liksom.....
Nä, jag överdriver lite, men var beredd på sånna kommentarer. Samtidigt så är det så. Man måste hitta andningshål, och det kan ingen annan göra åt en, det måste man göra själv. Och ofta handlar det inte om kvantitet, utan kvalitet.
Jag har jobbat 12-14 timmar om dygnet och lite till i perioder, men jag har aldrig i mitt liv upplevt negativ stress pga arbetet. Jag hade mina andningshål. Jag är helt klart MER negativt stressad nu än när jag arbetade.
You are the creators and the curators of your own lives
Du har så klart rätt, men samtidigt tycker jag inte att man helt kan fria arbetsgivarna från ansvar över de anställdas mående.
På mitt arbete är alla högpresterande människor men hur mycket man än springer kommer man aldrig fram, det läggs bara på mer och mer, väldigt många slutar pga det, och en del har blivit utbrända.
I mitt fall handlar det även om att jag blev förälder, och bollade ökade krav på arbetet med dåligt med återhämtning pga småbarn.
När jag började må dåligt rullade hjulet så snabbt att jag absolut inte hann med att söka nytt jobb, det fanns helt enkelt ingen tid att skriva CV och gå på intervjuer.
Det är väldigt lätt att vara efterklok, jag klandrar mig själv för att jag lät det gå så långt, men när man är mitt i det så förstår man inte riktigt vad som händer.