• vicky91

    ingen mens!

    Hej. Vi planerar att bli gravida i juni och min mens har varit regelbunden hela tiden o jag har köpt ägglossningstest som jag skulle testa med efter denna mens. Men nu kom den inte? Någon som vet varför den försvinner så bara?

  • Svar på tråden ingen mens!
  • Pimpinellan

    Utebliven mens kan bara bero på tre orsaker-fast utebliven gäller egentligen bara om man är gravid. Vid utebliven äl får man alltid mens till slut, men det kan dröja länge. Vid senare äl än vanligt får man alltid mensen när den ska komma om man inte blivit gravid.

  • Pimpinellan
    vicky91 skrev 2016-04-29 20:03:05 följande:
    Okej så jag kan haft senare äl denna gången så mensen skjuts upp?
    Ja, eller helt utebliven äl.
  • vicky91

    Ok men utebliven äl känns lite oroande eftersom jag har två barn och jag är bara 25 år. Min lilla dotter är 6 mån och har inte ammat så har haft regelbunden mens.

  • ensamärstark
    vicky91 skrev 2016-05-01 13:13:14 följande:

    Ok men utebliven äl känns lite oroande eftersom jag har två barn och jag är bara 25 år. Min lilla dotter är 6 mån och har inte ammat så har haft regelbunden mens.


    Att ÄL uteblivit en månad är helt normalt! :)
  • vicky91

    Fick min mens igår 7 dagar sent. Kan man ändå vara utan äl? Eller har man haft äl när man får mens?

  • Pimpinellan
    vicky91 skrev 2016-05-03 13:16:23 följande:
    Fick min mens igår 7 dagar sent. Kan man ändå vara utan äl? Eller har man haft äl när man får mens?
    Du kan ha haft äl, men senare än vanligt, men du kan också ha varit utan äl för mens får man ändå.
Svar på tråden ingen mens!