• IngenAningAlls

Ultraljud runt om i sverige.

Hej!

på mitt första besök hos barnmorskan fick jag en lapp med dem planerade besöken. Ultraljudet görs i v20 och jag tyckte det kändes så sent. Kanske för att jag inte känner av graviditeten så mycket mer än utebliven mens, så det hade vart skönt med bildbevis på att där faktiskt är nåt alls.

Men vad jag ville fråga är väl, där du bor, när görs ultraljudet?

Räknas naturligtvis inte om du bokar och betalar själv på en privatklinik.

• Svar på tråden Ultraljud runt om i sverige.
  • viseversa

Men rutin ultraljud görs alltid mellan vecka 17-20. Så inte det minsta konstigt.

• Mia95

Jag bor i Östergötland och väntar nummer 2 nu och är i vecka 14, har hittills gjort ett ultraljud, nämligen KUB, vilket alla här blir erbjudna kostnadsfritt, sedan har jag inbokat RUL i vecka 20 :) 

Var likadant när jag väntade dottern 2012, men då hade jag RUL i vecka 19 :)

• Anonym (Sthlm)

Hela Sverige har nog samma, rutin-ul görs i v 17-20. Det varierar lite beroende på när tider finns osv. Men vi 20 är inte sent.

Jag gjorde kub i v 14 (erbjuds gratis till alla som vill) och sen rutin-ul i v 20.

Bor i Sthlm.

• orzia1

Här i södra skåne får man rul i vecka 17-20. Jag blev förvånad för när jag vänta dottern för ca 9 år sen hade man även tillväxt ul någonstans runt v 30

Har gjort fler ul pga riskgraviditet...

• Carambolan

Bor i Stockholm och på två av barnen gjorde vi RUL i v 20 och på ett redan i vecka 18 (strax före jul så de la det troligen hellre lite tidigt än lite sent).

• Lady Di

V 18-20 i nordvästra Skåne. Dock får man ett runt v 12 om man är fyllda 32.

• MyDestiny

Rul mellan v 17-20
    Kub om man är över 35 år, runt v 13-14
    Västra Götaland

Svar på tråden Ultraljud runt om i sverige.