• Anonym (trött på mitt jobb)

sadla om från USK.

hej. tänker fatta mig kort. är utbildad usk och jobbat som det i ett par år. känner mig TRÖTT på det. brukar kolla på de lite äldre på mitt jobb och tänka 'är det allt?'. vägrar torka bajs resten av mitt liv, dessutom är arbetstiderna värdelösa och jag vill få tid för familjen. på senaste tiden har jag funderar om jag ska börja som säljare, ett tag iaf. då jobbar jag 8-16 mån-fre, ledig alla röda dagar. skulle vara så skönt! drömmen jag har är att jobbamed nåt administrativt eller inom IT.

grejen är ju lönen. idag får jag ut kanske 15000. företaget jag är intresserad av har en 'fast' del på 15000 INNAN skatt, sen tillkommer provision om man är duktig. vet inte hur jag ska tänka. hur skulle ni gjort?

• Svar på tråden sadla om från USK.
  • Vegomamma

Jag skulle ha gjort det om jag var du. Jag gjorde det också. 5 år inom demensvården, sen var det tack och adjö för min del. Lämnade en heltidstjänst på demensen för en 55% tjänst på flygplatsen. Pisslönen var det till att börja med, och även nu med högre tjänstgöringsgrad är lönen sämre än inom vården. Men värt det pga mycket roligare jobb och bättre arbetsplats ur många avseenden.

• Anonym (Rationell)

Bara att byta. Vem vill jobba i vården om man slipper? 

Svar på tråden sadla om från USK.