• Mila

Vänta med graviditet? Cellförändringar, hpv.?

Jag och min sambo har planerat att bli gravida nu i maj/juni i snart 1 år av olika anledningar. I nov fick jag göra en konisering pgr av cellförändringar grad 2. Fick sedan svar att de inte hittat några förändringar på kanterna längst in så de borde inte vara några förändringar kvar. Men det vet man ju aldrig..

Iaf så har jag återbesök nu i slutet av maj för att ta ett cellprov och så ska dom testa för hpv. Det trodde jag dom redan gjort, men när jag pratade med sköterskan idag så sa hon att de brukar ta flera prov?
    Sen är det ju så att det oftast tar 5-6 veckor innan svaren kommer.. Då missar jag isf den äl som vi har planerat att börja försöka.
    Nu vet jag inte hur vi ska göra. Ska jag avvakta med barnplanera tills jag vet, eller köra på? Läkaren som jag hade sist sa att det är ganska många som går igenom en graviditet med cellförändringar utan problem. Men samtidigt så vill jag ju inte gå och oroa mig i 9 månader. Men jag vill även inte skjuta upp våra bebisplaner ännu längre /:

Behöver råd?!

• Svar på tråden Vänta med graviditet? Cellförändringar, hpv.?
  • Kasperina

Om ni har väntat så länge så kan ni väl lika gärna vänta ett par månader till?

• Mila
    Kasperina skrev 2016-05-02 11:27:12 följande:

Om ni har väntat så länge så kan ni väl lika gärna vänta ett par månader till?

Visst kan vi det men för dom som väntat och väntat och planerat på att snart kan man äntligen köra igång, så är ett par månader en evighet
Svar på tråden Vänta med graviditet? Cellförändringar, hpv.?