• enlitentjej

Välja jobb vård/lager

Hej jag har turen att ha fått erbjudande om två olika jobb och jag vet inte vilket jag ska välja. Bägge är vikariat på heltid. Är 20 år.

Jobb 1
    Ett slags lagerjobb i en annan stad, måste alltså pendla dagligen ca 45 min totalt. Monotont arbete men med lite bättre timlön (dock kmr en del gå åt till pendling). Är via bemanningsföretag. Enkla arbetsuppgifter.

Jobb 2
    Hemtjänsten, kommer kunna cykla till och från jobbet på enbart några minuter. Väldigt varierande arb.uppgifter men till och från svåra och stressigt. Vet dock inte hur bekväm jag är med att arbeta inom vården, har inte gjort det tidigare och det är inget jag kan se mig arbeta med en längre tid i framtiden. Lönen är helt okej. Trygg anställning då det garanterat behövs folk inom vården pga personalbrist. Kan få arbeta mycket.

Vilket av dem ska jag välja? Har några dagar på mig att bestämma mig. Är så kluven just nu.

• Svar på tråden Välja jobb vård/lager
  • enlitentjej

Trots pendling? Lönen blir dessutom ungefär densamma efter att ha dragit av bensinkostnader. Är hemtjänsten så illa?

• Anonym (1)
    enlitentjej skrev 2016-05-05 23:56:37 följande:

Trots pendling? Lönen blir dessutom ungefär densamma efter att ha dragit av bensinkostnader. Är hemtjänsten så illa?

Japp är så illa!
  • enlitentjej

Tråkigt... Hade nästan bestämt mig för hemtjänsten. Ska fundera lite till kanske då!

• Minouiee

Jobbar inom hemtjänsten o ja, många gånger är det precis så illa, men inte överallt. Har jobbat i 2 olika städer, varav den ena arbetsplatsen var underbar o den andra väldigt oorganiserad o stressig. Du får bättre erfarenhet inom lager, bättre lön o som du sa - skulle du ångra dig så saknas det alltid personal inom vården o nya jobb att söka :) Resväg är något man vänjer sig vid!

You don't need religion to have morals. If you can't determine right from wrong, you lack empathy, not religion.
  • Zadre

Skulle välja lager, mest för att jag inte vill jobba inom hemtjänst...

Svar på tråden Välja jobb vård/lager