• LillyE

Första barnet, oktober november december.

Hejsan.

Väntar mitt första barn med BF i början av november.

Undrar om de finns fler där ute som väntar sitt första barn runt november och också bor nära eller i Malmö?

Hade varit roligt om vi va några stycken som kunde följas åt. :)

• Svar på tråden Första barnet, oktober november december.
  • LillyE
    Jennymariaa skrev 2016-07-24 20:49:16 följande:

Det är nog 50/50 på att det funkar :)

Jaa å det beror nog lite på var foglossningen sitter med. Min sitter i svanken å svanskotan tydligen har bältet sämre effekt då..
  • Jennymariaa
    mttp skrev 2016-07-24 21:21:00 följande:

fler som nojja sig när bebe rör ssig för lite i magen?

Har inte upplevt att han rört sig mindre men hade nog blivit lite nojjig om man inte känt han efter alla "knep" som finns. Tex ligga på sidan i 30 min eller dricka iskallt vatten :)
  • Jennymariaa
    LillyE skrev 2016-07-25 20:25:42 följande:
    Jaa å det beror nog lite på var foglossningen sitter med. Min sitter i svanken å svanskotan tydligen har bältet sämre effekt då..
    Ush lider med dig!! :(
  • pandoraDiem
    mttp skrev 2016-07-24 21:21:00 följande:

fler som nojja sig när bebe rör ssig för lite i magen?

Jag har haft dagar då jag känt mindre, de dagarna har jag känt av mest sparkar neråt. Berättade det för barnmorskan och hon sa att det var normalt, men var "bara" i v25 då så antar att man ska vara mer uppmärksam när man går in i tredje trimestern. Men ring din barnmorska om du känner dig orolig. Vilken vecka är du i?
  • LillyE

Har ni andra något tips på nån affär som säljer fina mammakläder? Å hittills har jag bara köpt nått plagg på HM.

Hoppas ni mår bra i värmen :)

• Jennymariaa

V.36 idag & ska fira lite smått med att packa hans del av bbväskan. Åhh nu kan han komma om allt från 2-6 veckor <3

• pandoraDiem
    Jennymariaa skrev 2016-08-03 10:00:27 följande:

V.36 idag & ska fira lite smått med att packa hans del av bbväskan. Åhh nu kan han komma om allt från 2-6 veckor <3

Åh vad härligt att det börjar närma sig :) Själv har jag ett tag kvar, v28 nu så nsart på väg in i tredje trimestern. Är du ledig nu eller jobbar du?
  • LillyE
    Jennymariaa skrev 2016-08-03 10:00:27 följande:

Vad spännande :)! Snart har ni er lilla bebis hos er.
  • Jennymariaa
    pandoraDiem skrev 2016-08-03 10:16:04 följande:
    Åh vad härligt att det börjar närma sig :) Själv har jag ett tag kvar, v28 nu så nsart på väg in i tredje trimestern. Är du ledig nu eller jobbar du?
    Jag är ledig! Gick på gravpenning den 8 juli så har snart varit hemma i en månad. Sjukt egentligen!! Haha..

Åh snart v.30 ju!! Det går ju snabbt för dig!!:))
  • LillyE
    Jennymariaa skrev 2016-08-28 09:23:29 följande:

Idag är vi nere på ensiffrigt! 9 dagar kvar <3

Åå vad härligt! Verkligen nära nu kan den lilla komma närsom :)! Hoppas du mår bra och kan samla kraft nu. Här e de 65 dagar kvar å de känns ju som en evighet även om de lär gå fort heh.

Lycka till när det väl är dags:)!
  • pandoraDiem
    Jennymariaa skrev 2016-08-28 09:23:29 följande:

Idag är vi nere på ensiffrigt! 9 dagar kvar <3

Häftigt! Lycka till :)
Svar på tråden Första barnet, oktober november december.