• HannaN1

Vem här väntar tidigt januari 2017?

Hej allihop :)

Tänkte starta en tråd för alla som väntar barn i januari 2017? Ev december 2016?
    Jag väntar tidigt i januari, så det kan lika gärna bli december :)

Kunde vara kul att följa varandra, med symptom och upplevelser etc!
    Själv är jag just nu dönojjig då jag ska på första UL den 16:e maj.
    Svinnervös inför det, eftersom jag tidigare haft missfall där man i vecka 8 inte längre såg något hjärta slå. Rädd att samma sak ska uppdagas nu om en vecka.

Finns det några andra här i samma vecka? :)

• Svar på tråden Vem här väntar tidigt januari 2017?
  • Ca_rr_o87

Hej!
    Jag är i v 9(8+4) med andra barnet har bf i mitten av december.
    Jag mår skit illa spyr o skit. Sen har jag fått foglossning väldigt tidigt(blev sjukskriven för foglossning med första barnet) är som tur är fortfarande mammaledig fortfarande med jobb 2 dagar i veckan så hoppas på att det fortsätter så. Det kommer bli 1 år o 8 månader mellan mina barn.

Vilken vecka är du i? Första barnet?

• HannaN1
    Ca_rr_o87 skrev 2016-05-09 21:53:08 följande:

Hej!
    Jag är i v 9(8+4) med andra barnet har bf i mitten av december.
    Jag mår skit illa spyr o skit. Sen har jag fått foglossning väldigt tidigt(blev sjukskriven för foglossning med första barnet) är som tur är fortfarande mammaledig fortfarande med jobb 2 dagar i veckan så hoppas på att det fortsätter så. Det kommer bli 1 år o 8 månader mellan mina barn.

Vilken vecka är du i? Första barnet?

Hej!

Grattis! :) så härligt! Är din graviditet lik din första, förutom foglossningen?
    Tänker mer på illamående mm.. Hoppas du mår bättre snart!! Vet inet hur det är med foglossning, sånt kanske sitter i till födsel?

Jag väntar mitt första barn. Men är som sagt hur rädd so helst för missfall igen, mest för att jag inte orkar gå igenom det igen. Jag är i vecka 7 bara.
    Är just nu suuperförkyld med och nojjar över det med. Enda symptomet jag har är lite ömma bröst :O
  • TyckOmMig

Hoppas in här-ska också göra VUL den 16/5 är i v 6+0 idag BF 4/1 2017 om allt går vägen.Hade lite blödningar för drygt en vecka sedan och var inne på gyn man kunde då se en hinnsäck lagom för tiden har fortfarande lite lite bruna flytningar mår illa och HCG proverna som togs dag 18 & 20 visade på tillräcklig ökning nu sniglar sig dagarna fram.

• Plommon

Jag är idag i vecka 9+0 och ska då få någon gång i december om allt går vägen vill säga. Har nyligen vart gravid (födde dottern i januari i år och kommer alltså vara 11 månader mellan barnen) och denna graviditet är väldigt lik min förra, i princip symptomfri vilket gör mig orolig. Det enda som kan säga att jag är gravid är plusset på stickan och avsaknad mens.

• HannaN1
    TyckOmMig skrev 2016-05-10 08:18:07 följande:

Hoppas in här-ska också göra VUL den 16/5 är i v 6+0 idag BF 4/1 2017 om allt går vägen.Hade lite blödningar för drygt en vecka sedan och var inne på gyn man kunde då se en hinnsäck lagom för tiden har fortfarande lite lite bruna flytningar mår illa och HCG proverna som togs dag 18 & 20 visade på tillräcklig ökning nu sniglar sig dagarna fram.

Grattis till graviditeten!! Så roligt, jag är själv osäker på vilken vecka jag är i, har 34 dagars cykel.
    SÅ vi kanske är precis i samma tid! Eftersom mina uträkningar på nätet tyder på BF 3-5 januari :) Kul att följa varandra! Ska hålla alla tummar inför ditt VUL!!
    Är det första graviditeten?
  • HannaN1
    Plommon skrev 2016-05-10 09:06:37 följande:

Jag är idag i vecka 9+0 och ska då få någon gång i december om allt går vägen vill säga. Har nyligen vart gravid (födde dottern i januari i år och kommer alltså vara 11 månader mellan barnen) och denna graviditet är väldigt lik min förra, i princip symptomfri vilket gör mig orolig. Det enda som kan säga att jag är gravid är plusset på stickan och avsaknad mens.

Stort grattis! :D Vad spännande att bli gravid så snabbt igen.Nu är du längre gången än mig, men jag har heller inga symptom förutom lite svag ömhet i brösten vilket såklart oroar mig med. Men alla är ju olika och det är viktigt att inte glömma! Har du gjort tidigt UL ännu?

• Plommon
    HannaN1 skrev 2016-05-10 09:33:18 följande:

Stort grattis! :D Vad spännande att bli gravid så snabbt igen.Nu är du längre gången än mig, men jag har heller inga symptom förutom lite svag ömhet i brösten vilket såklart oroar mig med. Men alla är ju olika och det är viktigt att inte glömma! Har du gjort tidigt UL ännu?

Grattis! Ja det ska onekligen bli spännande att se hur det kommer gå, lär bli ett par ordentligt jobbiga månader. Fördelen är att bebistiden går fort förbi till skillnad från när man sprider ut barnen.

Inget ul, det gjorde jag inte med dottern heller och på vul blev vi flyttade hela tre veckor!
  • Mojjjen

Hej!

Hoppar in här med, BF ca 1/1-17, är i vecka 10+6 och tillhör dem som aldrig känt av graviditeten. Möjligtvis v.5-6 då mina bröst ömmade men annars inget alls och kissar en gång på natten typ. Har 4 Mf bakom mig och givetvis gör detta mig supernojig! Har en kontakt med en läkare på Kk och vi fick se fostret i v. 7+4 då jag hade haft en blödning, allt såg bra ut och gulesäck, hjärta och 13mm fanns. Sedan fick vi återbesök v.9+4 och då fanns navelsträng, hjärta som slog och 27mm foster. Nu är jag superorolig att något är fel då det inte händer något, kissar fortfarande på natten och har vita flytningar så får se de lilla jag har som positivt. På fredag (v.11+4) ska vi göra KUB och då får vi se den lille igen ???? hoppas du finns kvar och mår fint där inne! Först efter fredag kommer jag våga tro och släppa min oro! Så vill bara till er som inte har massa taken, allt kan vara superbra ändå! Så har det än så länge varit för mig!

• maliiin87

Hej! Hoppar in här. Är gravid i v 11. Bf 11/1-17:)

Har ett barn sedan tidigare:)

Nu längtar jag bara till ul så man får se den lill*:)

• TyckOmMig

Ska på KUB den 23/6 är i v 12+1 idag.Har BF den 31/12 2016 får se vad KUB daterar mig till på torsdag.Och framför allt att allting ser bra ut givetvis-hade gärna velat veta kön redan då men nog lite tidigt fick veta v 14 förra graviditeten då jag väntade tvillingar då.

• Mojjjen
    TyckOmMig skrev 2016-06-19 16:10:49 följande:

Ska på KUB den 23/6 är i v 12+1 idag.Har BF den 31/12 2016 får se vad KUB daterar mig till på torsdag.Och framför allt att allting ser bra ut givetvis-hade gärna velat veta kön redan då men nog lite tidigt fick veta v 14 förra graviditeten då jag väntade tvillingar då.

Spännande! Vi var där i fredag (v.11+4), fick se en frisk liten krabat som vinkade, hjärtat slog, hjärnhalvor, revben, ögon, näsa, armar och mycket mer. Så häftigt!! Vi fick jättebra på alla testerna med så nu har vi vågat pusta ut. Eftersom jag inte känner av min graviditet så var det så skönt att få se att h?n mådde bra och växte dom det skulle, då 47,4mm och blev flyttad en dag bakåt. Nu funderar vi på om vi ska våga berätta för våra föräldrar, en fin midsommarpresent till dem alla <3. Går in i v.13 imorgon (v12+0) så ska fråga BM vad hon tycker på mitt möte imorgon, hade ni berättat denna veckan?
  • Mojjjen
    TyckOmMig skrev 2016-06-19 16:10:49 följande:

Häftigt det är att få se :) Vi var där i fredags och allt gick bra. Såg att du nog är några dagar före mig så vi var BF typ samtidigt. Fick på KUB att troligen 2-4/1 kommer det vara dags. Håller tummarna för dig att allt går bra! Har ni berättat än?
Svar på tråden Vem här väntar tidigt januari 2017?