• Anonym (Orolig)

Missfall eller bara blödning?

Hej! Jag skriver här för att få någon klarhet i min kropp.

Min sambo och jag bestämde oss för att skaffa barn, jag använde ägglossning test en månad för att få koll på min cykel. Den 30 april skulle jag haft mens, men den dök inte upp och jag tog flera test som visade sammam, jag var gravid. På första försöket. Lyckan var otrolig! 4 dagar senare så började jag få bruna blödningar som sedan övergick i röda blödningar. Hade lite som mensvärk första dagen då jag hade bruna blödningar, men sen slutade det och jag hade endast blödningar. Blödde i 5 dagar, endast lite grann. Nu har det slutat och jag har endast mensvärk. Så nu vill jag fråga er, det är ett missfall eller hur? Är det ens någon idé att ringa kvinnokliniken för en koll för att se att allt kommit ut? Känner mig alldeles uppgiven :( Vad ska jag göra? Bara låta det vara?

• Svar på tråden Missfall eller bara blödning?
  • Asirna

Man kan få blödning de första månaderna även man är gravid.

När jag fick missfall (hänt 2 ggr) krampade hela nederdelen av magen, sedan vid toaletten så blödde jag ut och sedan var det inget mer än att magen fortsatte krampa.
    Missfall så blöder man nog inte i flera dagar, men om du nu faktiskt är osäker på detta tycker jag du ska åka till gynekologen <3 

• syntharen

Ta ett test, om du fick missfall var det så tidigt att testet borde var negativt ett iaf svagt. Är det starkt och du har symptom är det nog ingen fara. Du kan även kontakta gyn men det är svårt att se nåt så tidigt.

• Fia 28
    Asirna skrev 2016-05-10 03:17:37 följande:

Man kan få blödning de första månaderna även man är gravid.

När jag fick missfall (hänt 2 ggr) krampade hela nederdelen av magen, sedan vid toaletten så blödde jag ut och sedan var det inget mer än att magen fortsatte krampa.
    Missfall så blöder man nog inte i flera dagar, men om du nu faktiskt är osäker på detta tycker jag du ska åka till gynekologen <3 

Jag blödde i flera dagar innan klumparna kom ut.
  • Asirna
    Fia 28 skrev 2016-05-10 08:44:34 följande:
    Jag blödde i flera dagar innan klumparna kom ut.
    Men kontakta då gyn.
Svar på tråden Missfall eller bara blödning?