• Myking1

Resa utan barn?

Jag och min sambo ska åka till Thailand om en månad. Vi ska gå på våra nära vänners bröllop. Ingen har med sig barn dit och det är dessutom regnperiod och jag har hört att det är lite jobbigt för små barn då det är så fuktigt i luften hela tiden. Så vi ska alltså lämna barnen (7 och 2 åring) med mormor i 10 dagar.
    När vi bokade resan så kändes det kul och förväntansfullt men nu har jag en sån hemsk separationsångest! Jag vet inte hur jag ska klara mej utan dom i 10 dagar.
    Känner mej som en riktigt dålig förälder. 
    Våran 7 åring bryr sej inte så mycket han vill bara ha presenter när vi kommer hem säger han.. Men 2 åringen kommer ju inte att förstå vart vi är och när vi kommer tillbaka. Tänk om han gråter och saknar oss? :(
    Kan tillägga att barnen känner mormor mycket väl och brukar sova hos henne på helger ibland.
    Någon mer som lämnat sina barn i ungefär samma ålder för att åka utomlands?
    Behöver lite tröstande ord... :( 

• Svar på tråden Resa utan barn?
  • Mollan79

Jag tror inte barnen kommer må dåligt av lite kvalitetstid med mormor :)
    Barn har inte samma tidsuppfattning och tänker inte som oss vuxna. Att ni får lite egentid som par och rår om varann är säkert större vinst i det hela, ni kan komma tillbaka med ny energi. Det är viktigt i småbarnsåren att inte tappa bort varann som man och hustru. Ha inte dåligt samvete utan njut och ta vara på dom 10 dagarna :)

• Errrr

Hej! Tänkte fråga hur det gick med resan? Vi planerar resa en vecka i november och vår dotter blir 2 år då. Känns jobbigt nu när det närmar sig..

• Myking1
    Errrr skrev 2016-08-28 22:37:00 följande:

Hej! Tänkte fråga hur det gick med resan? Vi planerar resa en vecka i november och vår dotter blir 2 år då. Känns jobbigt nu när det närmar sig..

Hej!
    Lite sent svar kanske.. Men det är ju november nu ;)
    Resan gick fantastiskt bra!  Mycket bättre än vad jag hade förväntata mej..
    Barnen hade det så bra och var inte alls ledsna.. Lillen hade frågat efter mej några gånger men det var allt :) Kommer absolut att åka igen nu när man vet att det gick så smidigt för dom :) Det är mest vi som känner oss dåliga.. Men det är sant, vi behöver också få komma bort någon gång och koppla av och ladda batterier! Det känns bra att komma hem sen när man har saknat efter dom så mycket.. Åk iväg ni!
Svar på tråden Resa utan barn?