• Ewald01

Uppföranderegler i simhallar - bra idé eller tokiga?

Vad tycker du om uppföranderegler i bland annat simhallar? Är det en bra idé att införa nya respektive fler uppföranderegler i simhallar?
    Bland annat vill man uppmärksama folk att inte springa naken eller att inte ta bilder på kvinnor i bikini.

www.salzburg.com/nachrichten/salzburg/chronik/sn/artikel/keine-bikini-fotos-kein-anstarren-benimmregeln-fuer-salzburgs-baeder-192696/

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Uppföranderegler i simhallar - bra idé eller tokiga?
  • Aniiee

Finns redan i Sverige, och har funnits länge, i alla fall i "mina" badhus (innomhus. Friluftsbaden är lite annorlunda) i minst 25 år (gick i simskola tidigt -90tal). Hur de vill ha det i Österriker skiter jag faktiskt, högaktningfullt, i. Det drabbar ingen fattig.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Carambolan

Finns massor av ordningsregler i mitt badhus också och har funnits så länge jag badat där. Det är inte lustiga bilder utan en gammal sliten punktlista i omklädningsrummet. Innehåller saker som att alltid duscha innan badkläderna tas på, att skyla sig med handduk i bastun, inte springa i simhallen, etc.

• Anonym (Undrande...)

Men uppmaningen att inte fota kvinnor i bikini måste väl vara ett nytt påfund?

Varför ska en sån skylt ens behövas??? Sorgligt och sjukt. Finns ingen respekt längre?

• Aniiee
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-10 19:18:57 följande:

Varför ska en sån skylt ens behövas??? Sorgligt och sjukt. Finns ingen respekt längre?

I "mina" simhallar har det alltid varit fotoförbud, utom på barnkalas. Just kvinnor i bikiniss har väl dock inte pekats ut.
    You are the creators and the curators of your own lives
  • Carambolan

Min simhall har också en stor "foto förbjudet"-skylt i entrén. Skylten ser ut att härstamma från långt innan mobiler hade kameror ;) Kanske till och med från innan folk hade mobiler.

• Ewald01
    Anonym (Undrande...) skrev 2016-05-10 19:18:57 följande:

Tror målet är att badgästerna ska känna sig trygga.

Vissa badgäster kännde sig inte trygga vad jag har först
    ått. Det var en del snack om det i nyhterna.
  • Anonym (Undrande...)

Ok, tack för svar! Har aldrig sett det bara!

• Fiona M
    Aniiee skrev 2016-05-10 18:03:01 följande:

Finns redan i Sverige, och har funnits länge, i alla fall i "mina" badhus (innomhus. Friluftsbaden är lite annorlunda) i minst 25 år (gick i simskola tidigt -90tal). Hur de vill ha det i Österriker skiter jag faktiskt, högaktningfullt, i. Det drabbar ingen fattig.

^ Just så.
  • Anonym (Tomma)
    Fiona M skrev 2016-05-10 21:59:47 följande:
    ^ Just så.
    Är det tömt på folk nu i simhallarna? Inga som går dit?
  • Anonym (Simmare)
    Anonym (Tomma) skrev 2020-11-28 15:32:54 följande:

Är det tömt på folk nu i simhallarna? Inga som går dit?

Hos oss är det stängt nu sen vi fick nya Corona regler.
  • Anonym (Tomma)
    Anonym (Simmare) skrev 2020-11-28 19:47:54 följande:
    Hos oss är det stängt nu sen vi fick nya Corona regler.
    Helt stängt även för barn? hur var det innan det stängde ner fanns det besökare?
  • Anonym (Simmare)
    Anonym (Tomma) skrev 2020-11-28 19:54:48 följande:

Helt stängt även för barn? hur var det innan det stängde ner fanns det besökare?

Vet inte om simskolorna fortfarande kör men annars är hela badet stängt.
  • Anonym (.)
    Anonym (Tomma) skrev 2020-11-28 19:54:48 följande:
    Här är simskolorna igång, och även skolklasser som har bokade tider för idrottslektioner. Jag tror även det är öppet för simklubbar som har träning för barn.

För några veckor sedan var det tillåtet för andra att simma, men man begränsade insläppet till ganska få personer åt gången. 
  • Anonym (Simmare)

En bra regel som vi har här är att ALLA som går in måste vara ombytta till simkläder.

Så var det inte för några år sen. Då satt föräldrar i jeans och T-shirt medans barnen badade.

Barnen behöver ju inte drunkna för att behöva hjälp i vattnet. Och så sitta i samma jeans på sig som man ska ha när man åker hem gör att man ogärna hopar i vattnet bara för att ta emot med vattenrutschkana mm.

Svar på tråden Uppföranderegler i simhallar - bra idé eller tokiga?