• Nixpix23

Vad tycker ni om det här upplägget?

Jag har en liten men ganska aktiv hund på dryga året vars vardagar ser ut ungefär som det står nedan. Vad tycker ni om det upplägget? Blir han tillräckligt aktiverad? Andra synpunkter? Han mår bra och är en väldigt trevlig hund, men då det är första gången jag är hundägare är jag tacksam för input och synpunkter!

7. Vakna

7.30-7.50 morgonrunda

8.30-11 hemma själv. Gömmer godis runt om i huset innan jag går som han i princip alltid hittar

11.-13.30 med hundrastare. Promenad i "lunk-tempo" med ett par andra hundar i ca 1,5h. Resten av tiden är de i hundrastgård eller åker bil (han blir hämtad och lämnad)

13.30-17.30 hemma själv

17.30-18 jag har kommit hem, lek och mys

Ca 18.00 går vi ut, borta ca en timme varav 30-40 min är promenad och resten träna lite tricks och eller miljöträning

19-21.30 chilla hemma, leka lite, vila, kontaktövningar, kloklippning pälsvård typ.

21.30 kort kissrunda (5min)

22. Sova

• Svar på tråden Vad tycker ni om det här upplägget?
  • Aniiee

Du har skrivit svaret själv. "Han mår bra och är en väldigt trevlig hund". Välmående hundars signum.

Lite på dig själv =P

You are the creators and the curators of your own lives
  • Ylvagard

Låter verkligen som du är mån om din hund och jag tycker ditt upplägg verkar bra! Liiite längre kissrunda än 5 minuter kanske, hitta en mini-runda som passar som ni går varje kväll :) 

Svar på tråden Vad tycker ni om det här upplägget?