nevermind skrev 2016-05-11 23:11:20 följande:
Men i sådana fall ska ju chauffören vägra köra!!! Det är livsfarligt med barnvagnar (och annat) som blockerar gången. Det går inte att evakuera då.
Chauffören bör helt sonika stänga av bussen och ropa ut i högtalarna att det tyvärr är tillfälligt stopp då han av säkerhetsskäl inte kan köra vidare på grund av föremål som blockerar gången. Folk kommer bli vansinniga på morsorna!
Jag håller med, han borde ha stått på sig för han hade ju fullständigt rätt i det han sa. Det är inte tillåtet med fler vagnar och han hade fått tagit smällen om dom kollat bussen. Dom stod och tjafsade rätt länge och han förklarade om och om igen varför vagnen inte kunde stå mitt i gången hon talade för att det gick och chaufförern gick bak där vi stod och förklarade igen märkbart förbannad över bristen på respekt och han sa hundra gånger om, "kliv av och ta nästa buss". Hon: "nej det finns plats".
Han: Kliv av eller jag ringer polisen". Hon: Jävla rasist. Det finns plats". Han skrattar och säger: "Haha jag är själv invandrare. Jag ringer polisen"
Hon säger: "ring polisen, det finns plats. Idiot".
Trots att han först ber henne att avlägsna sig från bussen, så säger hon nej. Sen blir chaufförern irriterad och säger kliv av, och hon fortsätter vägra. Sen blir han förbannad och nästan skriker åt henne, kliv av bussen, och hon vägrar alla gånger. Så jävla respektlöst.
Det slutar iallafall med att han säger till henne att han inte kommer köra med bussen förens hon har klivit av. Sen tar han upp på telefonen och ska ringa polisen och vi står still på samma plats i tjugo minuter. Jag hade verkligen hoppats på att han skulle ringa polisen för den här kvinnan behövde få lära sig lite respekt och vem det är som bestämmer på bussen.
Efter tjugo minuter iallafall lägger han ifrån sig telefonen och kör.