• ugglannn

Gasig i magen - är jag gravid?

Hej!

Jag & min sambo har bestämt oss för att skaffa barn och jag slutade med p-piller (neovletta 28) 14 mars och hade min pillermens 17-21 mars. Jag har haft flytningar som liknar ägglossningsflytningar så vi antar att ägglossningen kommit igång. Jag är ung, 20 år och har bara ätit pillerna i knappt ett år. De senaste dagarna har jag kännt mig svullen i magen och idag haft rejäla gaser. Ser gravid ut. Kan det vara ett tecken på att jag är gravid? Har det varit så för någon av er där ute? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Gasig i magen - är jag gravid?
  • Anonym (Nxnznz)

Nja, att du är svullen kan bero på gaserna och gaserna kan bero på något du ätit.

Har du haft någon mer mens? Är ju snart två månader sedan sist och isf och kan ju ta ett test för att kolla. Men jag är tveksam.

Tänk på att man har ungefär 7-8% chans att bli gravid per ägglossning, så det kan ta en stund innan det blir något :)

• glittersol

Om din mens var i mars senast så bör du kunna ta ett test som ger dig ett klart besked!

Låter som din cykel inte är stabil än, tempar du eller kör äl test eller just go as it go?

Kom ihåg att snittet är sju månader och ett år är vanligt att bli gravid.

Lycka till!

• ugglannn

Jag skrev fel ser jag. Jag hade min mens 17-21 april, inte mars. Jag har haft alla tecken på ägglossning så jag tror den är igång. Nu har jag även börjat få molvärk och lite yrsel ibland. Jag har dock varit gravid en gång tidigare som slutade med abort och då hade jag noll tecken på att jag var gravid.

• Anonym (Nxnznz)

köp ett test och prova, ända sättet att få ett svar :)

• Anonym (Tjej)

Gaser brukar vara ett problem senare i graviditeten när tarmarna trycks ihop pga barnets storlek.

Svar på tråden Gasig i magen - är jag gravid?