• Pluu

Till vilken ålder lekte/byggde era barn med Lego?

Som rubriken lyder: Hur länge lekte/byggde era barn med Lego? Vid vilken ålder tror ni är vanligast att "man" slutar leka/bygga med Lego?

• Svar på tråden Till vilken ålder lekte/byggde era barn med Lego?
  • Gladskit

Jag har en son som är 10 år och i perioder kan det lekas väldigt mycket med Lego. Det är i alla fall så pass att vi inte vill plocka undan det helt utan han har allt i lådor under sin säng. Det beror lite på vilka kamrater han har hemma, ibland är det tre timmar Lego rakt av.

• Pluu

Samma här, jag var lite nyfiken på hur länge de små liven kan tänkas tycka att det är kul, när barn "brukar" sluta leka med Lego liksom...

• Fia 28
    Pluu skrev 2016-05-11 11:28:27 följande:

Samma här, jag var lite nyfiken på hur länge de små liven kan tänkas tycka att det är kul, när barn "brukar" sluta leka med Lego liksom...

Typ tekniklego kan man ju bygga med i princip hur länge som helst. 
  • Carambolan

Min nioåring bygger ofta med lego. Duplo också om småsyskonen har lådan framme, men det tar han aldrig fram själv.

• Duckan

Vår 9-åring har aldrig lekt med sitt lego, men för två år sen fick hon några byggsatser (Lego Friends) och de byggde hon ihop och sen var den eran över.

• Mrs Green

Min tjej är snart 11 och har aldrig varit speciellt intresserad av lego tidigare, men nu håller de på mycket att göra filmer (stop motion filmer) och då används legot hela tiden (när de inte orkar göra lergubbar till filmerna). Även gamla dockor och gosedjur har åkt fram som "skådespelare" :) så det är tur att vi inte har gjort oss av med allt...

• legomum

Med tanke på att vi är en legointresserad familj så hoppas jag aldrig att de slutar, nu är de bara 5 år så det är ju inte kris än på det planet Flört

Just nu har de lego i princip vartenda lek de leker.

Vi föräldrar kan ta och börja bygga lite med kidsen lego och göra något spännande till dem, sist var det drakar vi byggde.

(40+ om man nu ska tala ålder)

• amia01

Har en dotter på 13 som fortfarande tycker det är kul att bygga lite större projekt då och då. Finns ju jättesnygga modeller, som verkligen kan vara en utmaning... 

Svar på tråden Till vilken ålder lekte/byggde era barn med Lego?