• soproi

Tidigt vul - graviditeten syntes inte

BM räknade att jag är (var) gravid i v 6+0 idag. Fick en plötslig blödning idag, det rann ordentligt när jag ställde mig upp men blodet var vattnigt. Slutade efter 10 minuter, efter det kom det bara någon liten droppe/blodig flytning. Ingen smärta över huvud taget. Ringde gyn och fick komma in och göra ett tidigt vul och där syntes ingen graviditet! Hon frågade mig till och med om jag verkligen var gravid? Sa att jag hade tagit olika tester och att alla hade visat positivt. Fick även göra ett där som var svagt positivt. Fick lämna ett blodprov och ska lämna ett till på fredag.

Någon som varit med om liknande? Är det ett missfall? Kan graviditeten inte synas alls? Hon sa att hon såg tre "hinnor" och att det bara brukar vara två när man är gravid? Så svårt och jobbigt att vänta... 

• Svar på tråden Tidigt vul - graviditeten syntes inte
  • Millaevans

Jag har haft två helt olika sorters missfall. Ena va rena rama helvettet, tvillingar, svårt för kroppen att sköta de själv och infektion och sånt... Sen fick jag ett som kroppen skötte själv. De gjorde inte ens ont. Då sa dem lite samma sak till mej "detta räknas som sen mens" fast jag plussat på flera stickor...

Tyvärr tycker jag se finns flera med den inställningen. Inte pedagogiska eller någon som helst sympati....
    Så svar på frågan, ja asså man kan få missfall utan smärtan egentligen...

Men sen blödde du ändå inte sååå mkt , och du är tidig eller vad man ska säga... Så jag hade verkligen inte gett upp hoppet! Hoppas verkligen allt går bra för dej. Kram

• Miss Maria

Jag har varit med om det! Va till gyn för jag hade ont i tjejmagen samt småblödde! Ut i väntrummet kommer hon med mitt gravtestet som va det första dom gjorde och gapade högt inför alla att jag va gravid! Kom in till läkaren och fick göra ett vul och det fanns inget där :(! Men fick ändå en återbesöks tid och då fanns det en säck men inget i den! Domen blev att jag skulle komma tillbaka efter en vecka för att kolla så allt kommit ut då och kolla om det behövdes skrapas! Men då,,,,slog det ett hjärta där inne i min mage! Åkte till Turkiet några veckor och blödde! Dagen efter vi kommit tillbaka till Sverige fick jag en akuttid! Jo då en liten liten människa levde där inne! Hon är idag 9år!

Med detta vill jag bara säga att det finns solskenshistoria oxå <3

Önskar dig lycka till och hoppas på det bästa!!!

• soproi

Miss Maria, vet du vilken vecka du var i när de kunde se fostersäcken och sedan fostret? Du ger mig hopp!

• Nykär15

Samma hände mig...hade smärtor i v 6, väldigt starka. Så in på VUL, de såg en hinnsäck men inget foster, sa jag skulle gå hem och räkna med missfall. Gråter

Fick en återbesökstid till v 7+3, då såg man nåt pyttelitet men inget hjärta...en vecka ytterligare efter det så såg man ett pickande hjärta. 

Mitt lilla hjärta är idag 8 år. Hon var liten hela graviditeten, även när hon föddes (45 cm och 2900 gram, född exakt på BF enligt sista mens). Moderkakan var tydligen mindre än normalt. Men fullt frisk och normalstor idag Hjärta

Plussade på BIM-4 rätt starkt så när de flyttade mig 2 veckor på RUL så visste jag att det ju inte stämde! Men de stod stenhårt fast...men jag tror helt enkelt moderkaka och allt påverkade, alla följer inte skolbokens exempel helt enkelt. 

Hoppas allt står rätt till när du är på återbesök!

• Miss Maria
    soproi skrev 2016-05-12 10:45:08 följande:

Miss Maria, vet du vilken vecka du var i när de kunde se fostersäcken och sedan fostret? Du ger mig hopp!

Det va typ v 7 el 8! Jag och mannen hade redan skällt in oss på att det inte skulle gå vägen så vi hamna nästan i chock när det fanns ett litet hjärta där .
  • soproi

Idag ringde en sjuksköterska och bad mig göra ett nytt blodprov på måndag samt komma tillbaka till sjukhuset för undersökning på tisdag. Mitt hcg för två dagar sen (onsdag) var 807, och idag (fredag) 932. Hon kunde så klart inte säga varken bu eller bä. 

Som jag förstår är detta en extremt låg stegring, och dessutom indikerar det att jag är en vecka kortare gången än vad jag trodde att jag var. Hur som helst, jag förstår att de försöker utreda om det här är utomkveds! Jag är livrädd nu! Har inte haft någon mer blödning eller smärta öht... Någon som kan bringa lite hopp/klarhet så att jag har något att ta fasta på över helgen?

• Nykär15
    soproi skrev 2016-05-13 15:36:25 följande:

Idag ringde en sjuksköterska och bad mig göra ett nytt blodprov på måndag samt komma tillbaka till sjukhuset för undersökning på tisdag. Mitt hcg för två dagar sen (onsdag) var 807, och idag (fredag) 932. Hon kunde så klart inte säga varken bu eller bä. 

Som jag förstår är detta en extremt låg stegring, och dessutom indikerar det att jag är en vecka kortare gången än vad jag trodde att jag var. Hur som helst, jag förstår att de försöker utreda om det här är utomkveds! Jag är livrädd nu! Har inte haft någon mer blödning eller smärta öht... Någon som kan bringa lite hopp/klarhet så att jag har något att ta fasta på över helgen?

Hoppas det går bra idag och att det visar sig ha utvecklats som det ska...håller tummarna. Uppdatera gärna sen hur det gått. 
  • Miss Maria
    soproi skrev 2016-05-13 15:36:25 följande:

Hur går det för dig?
  • soproi

Jag vet fortfarande ingenting. Lämnat ytterligare ett blodprov idag och ska in till gyn imårrn för undersökning.

• Miss Maria
    soproi skrev 2016-05-16 19:39:47 följande:

Jag vet fortfarande ingenting. Lämnat ytterligare ett blodprov idag och ska in till gyn imårrn för undersökning.

Håller tummarna för dig <3
  • soproi

Var på ytterligare ett vul idag då två läkare tyckte sig se något i min högra äggledare. Imårrn blir det titthåloperation och antagligen rycker äggledaren. Så fruktansvärt ledsen och orolig att detta ska påverka min förmåga att bli gravid och att den graviditeten inte ska fastna i ärret i livmodern.

• Miss Maria
    soproi skrev 2016-05-17 17:21:23 följande:

Var på ytterligare ett vul idag då två läkare tyckte sig se något i min högra äggledare. Imårrn blir det titthåloperation och antagligen rycker äggledaren. Så fruktansvärt ledsen och orolig att detta ska påverka min förmåga att bli gravid och att den graviditeten inte ska fastna i ärret i livmodern.

Åh vad jag lider med dig <3
  • Nykär15
    soproi skrev 2016-05-17 17:21:23 följande:

Beklagar och skickar över ett gäng styrkekramar <3
  • elyse

Åh! Var nyligen med om något liknande; en graviditet som kändes konstig från början. Inget foster syntes trots att det borde ha gjort det, enligt mina beräkningar. Tror att kroppen ändå fortsatte att förbereda för ett foster i några veckor till för jävlar vad jag blödde när missfallet kom igång! Har en tvååring så jag har redan varit med om en lyckad graviditet och smärtan påminde absolut om de första värkarna när förlossningen satte igång. Nu är det nya tag... Tror att det hjälper att ha ett barn sedan innan. Vet hur smärtsam längtan efter ett barn kan vara då det tog 1, 5 år att bli gravid med dottern.

• soproi

Miss Maria, jag fick ta bort högra äggledaren. Nu är det inte säkert att jag får ägglossning varje månad (vilket jag alltid haft) men första ägglossningen hade jag 4 v efter operationen. På lördag beräknas min mens. Vet att jag borde vänta en mens innan vi försöker igen, men det råkade hända så nu får vi se vart det leder.

• Miss Maria
    soproi skrev 2016-06-27 10:19:21 följande:

Miss Maria, jag fick ta bort högra äggledaren. Nu är det inte säkert att jag får ägglossning varje månad (vilket jag alltid haft) men första ägglossningen hade jag 4 v efter operationen. På lördag beräknas min mens. Vet att jag borde vänta en mens innan vi försöker igen, men det råkade hända så nu får vi se vart det leder.

Men nej usch! Varför måste man göra det? Jag genomgår samma sak just nu och känner att min egna solskenshistoria inte ger mig så mycket hopp :(
Svar på tråden Tidigt vul - graviditeten syntes inte