• idaaforsling

Hur lång tid innan gravid för er?

Hej! Jag och min sambo har precis bestämt oss för att försöka bli gravid. Är inne i min första "ägglossningsperiod" nu så allt är nytt och spännande.

Jag tänkte det skulle vara spännande att få veta hur lång tid det tagit för er andra medlemmar att bli gravid? Hur många försök/månader tog det för er att få ett plus? ????

• Svar på tråden Hur lång tid innan gravid för er?
  • syntharen

Första barnet: ca 10-11 månader

Andra barnet: 5 år (med 4 missfall mellan, utredningar, ivf och till slut en spontant graviditet som jag nu bär i v 23)

• Anonym (Vega)

Första barnet = första försöket
    Andra barnet = oklart, har ägglossning nästa vecka

• Anonym (Vicky09)

Efter 2 år (men som slutade i mf)

• Anonym (försöker på tredje)

Barn 1: första försöket efter pillerstopp en månad tidigare
    Barn 2: första försöker efter pillerstopp 3 månader tidigare, men lät kroppen vila innan vi testade på riktigt

Barn 3 försöker jag och nya killen få till: fick plus på försök nr 2, slutade i tidigt missfall. Är nu på försök nr 5 och ÄL är precis över...så nu den långa väntan fram till BIM. 

Har ju vart äldre för varje gång så gissar det spelar in med...men verkar ju ha relativt lätt för att bli gravid och även om det blev missfall så tänker jag att vi verkar ju iaf ha vart kombatibla. Sen har kroppen vart lite halvt i obalans efter missfallet så är först denna cykel som det känns som den är normal igen...vi får se hur det går denna gången....BIM 26/5

• Anonym (försöker på tredje)
    Let it Rain skrev 2016-05-11 22:37:40 följande:

2,5 månad/4 försök.

Hur är det möjligt?? Kan man ens ha så kort cykel?
  • Ompalompan

Blev gravid på första försöket som slutade med ett utomkvedes och bortopererad äggledare, blev sen gravid igen efter 8 månader som gick bra :)

• idaaforsling

Kul att så många svarar! Verkar vara ganska varierande hur lång tid det tar.

Får hoppas på det bästa. Jag har själv oregelbundna menscykler, varierar 25 - 34 dagar. Men brukar ha kortare cykel varannan månad så bim bör infinna sig under v.21.

Jobbig väntan!

"Anonym (försöker på tredje)", berätta gärna om det blir nått plus för dig ????

• HJohannesson

3 år, aldrig ätit p-piller... Gick tillslut via ivf.
    Unga, friska och starka. Men det gick inte av sig självt ändå.

• Plommon

Utan att försöka, bara ha sex när lusten faller på;

1a, tre månader

2a, två månader efter förlossning

• Let it Rain
    Anonym (försöker på tredje) skrev 2016-05-13 14:25:17 följande:
    Hur är det möjligt?? Kan man ens ha så kort cykel?
    Nu räknar jag iofs fr o m dagarna innan ÄL första månaden eftersom det var först då vi började försöka, så från 10 dec till 27 feb (då var jag gravid). Jag är lite äldre och har därför kortare cykel.
  • Kynisen

1a lite miss med p-piller (absolut ej planerat)

2a planerat och 2a försöket

3a p-piller miss och inte planerat (då varande sambo ville absolut inte halvtretiden barn, men jag ville inte göra abort)

Nu har jag och nya sambon börjat vår resa mot ett kärleksbarn... Tog ut spiralen och mensen kom direkt, Äl förra helgen så väntar ned nervös spänning på bim :)

Känner mig gravid men inget plus än (ivrig och kunde inte låta bli å testa :) )

Har ju uppenbarligen lätt att bli gravid, men är ju skillnad att vara 18,20 och 23 och bli gravid mot 31 och ny partner... Så nervös! Vill så gärna ge min älskade ett biologiskt barn, han är världens bästa för mig och mina barn.

Svar på tråden Hur lång tid innan gravid för er?