• Mamma Evve

    Rd 13 och blöder! orolig!!

    Jag är på RD 13 idag på vårat andra IVF/PGD försök. Hade insättning 29/4 och allt gick hur bra som helst. Läkaren + lab pers sa att detta embryo ( kan vara blastocyt också då ÄP+ befruktning skedde 25/4 )hade väldigt goda förutsättningar och hade utvecklats precis enligt planerna. Allt har gått super fram till igår em då det kom en blödning stor som en 1 krona ca. Detta ca 45 min efter jag satt in en Lutinus.  Blev ingen direkt ökning utan det kom i princip bara på pappret efter toa besök. Sov med trosskydd inatt vilket räckte men det var typ halvfullt imorse när jag bytte. Hoppade in i duschen och satte i ett nytt skydd för säkerhets skull + Lutinus. Blev uppehåll på nånstans mellan 1-1,5 timme. Nu endast en liten tunn strimma blod i skyddet + lite röd/rosa blod när jag torkar mig. Behöver jag oroa mig? nån som varit med om liknande och ändå slutat i en solskenshistoria??Glad

  • Svar på tråden Rd 13 och blöder! orolig!!
  • Mamma Evve

    Vad gäller oron... Det kanske inte hjälper dig alls, men så här tänkte jag. Jag oroade mig fruktansvärt dag och natt när jag fick missfallet men ännu inte visste det. Jag försökte mentalt att förbereda mig för det värsta så det inte skulle göra så ont om det inte gick vägen. När missfallet konstaterades var jag inte bättre förberedd, utan bara mer utmattad eftersom jag varit så orolig. Dessutom kände jag att jag slösat bort min kanske enda graviditet någonsin på att oroa mig och sörja i förtid. Tänk om jag aldrig mer skulle vara gravid och jag spenderat all tid jag haft med onödig oro. 

    Jag ska inte påstå att det var lätt gången därpå att släppa oron, men något lättare. Du kommer kunna hantera ett tråkigt besked om det är vad som väntar, det hjälper inget att oroa dig redan nu. Just nu är du så vitt du vet gravid, så lev som det. Det är ingen större idé att spekulera i det än, utan vänta till VUL och ta det då. 

    Ja jag försöker verkligen leva i nuet!  Innerst inne e jag ju så glad! Tror det kommer kännas bättre efter jag ringt till Sahlgrenska i morgon. Jag fick Gravid 1-2 på det digitala och eftersom insättningen var 29/4 så borde det stämma. Befruktningen var 25/4 och sedan har ägget ju varit i värmeskåp. Blev jättenojjig först för jag trodde det skulle stå 2-3 men sen tänkte jag som så att min kropp vet ju inte om att ägget har varit i värmeskåp några dagar innan det placerades inne i mig. Så mitt stämmer om jag räknar på det viset

  • Cyanea

    Bra att du lever i nuet - heja dig :D Och det är ju enormt mycket att glädja sig åt oavsett hur det går, faktiskt. Jag vet att ingenting muntrar upp särskilt om det skulle vara ett missfall, men på sätt och vis är ju även det en stor framgång. Då vet ni ju att embryona växer och att det kan bli en graviditet, och det i sig är ju fantastiska nyheter! 

    Men man ska inte anta att saker och ting går fel. Det är större chans att det går bra än motsatsen :) 

  • irrbloss_83
    Mamma Evve skrev 2016-05-15 16:01:24 följande:

    Vad gäller oron... Det kanske inte hjälper dig alls, men så här tänkte jag. Jag oroade mig fruktansvärt dag och natt när jag fick missfallet men ännu inte visste det. Jag försökte mentalt att förbereda mig för det värsta så det inte skulle göra så ont om det inte gick vägen. När missfallet konstaterades var jag inte bättre förberedd, utan bara mer utmattad eftersom jag varit så orolig. Dessutom kände jag att jag slösat bort min kanske enda graviditet någonsin på att oroa mig och sörja i förtid. Tänk om jag aldrig mer skulle vara gravid och jag spenderat all tid jag haft med onödig oro. 

    Jag ska inte påstå att det var lätt gången därpå att släppa oron, men något lättare. Du kommer kunna hantera ett tråkigt besked om det är vad som väntar, det hjälper inget att oroa dig redan nu. Just nu är du så vitt du vet gravid, så lev som det. Det är ingen större idé att spekulera i det än, utan vänta till VUL och ta det då. 

    Ja jag försöker verkligen leva i nuet!  Innerst inne e jag ju så glad! Tror det kommer kännas bättre efter jag ringt till Sahlgrenska i morgon. Jag fick Gravid 1-2 på det digitala och eftersom insättningen var 29/4 så borde det stämma. Befruktningen var 25/4 och sedan har ägget ju varit i värmeskåp. Blev jättenojjig först för jag trodde det skulle stå 2-3 men sen tänkte jag som så att min kropp vet ju inte om att ägget har varit i värmeskåp några dagar innan det placerades inne i mig. Så mitt stämmer om jag räknar på det viset


    Hormonerna börjar ju dessutom inte produceras förrän ägget faktiskt har fäst i livmoderväggen, så de där dagarna i värmeskåp räknas inte på graviditetstestet. Det är tid från implantation som gäller. Och även vid IVF kan ju den vara  förskjuten nån dag hit eller dit. 

    Ja, var glad. Det är skitroligt att vara gravid, äntligen! 
  • Mamma Evve
    irrbloss_83 skrev 2016-05-15 18:51:48 följande:
    Hormonerna börjar ju dessutom inte produceras förrän ägget faktiskt har fäst i livmoderväggen, så de där dagarna i värmeskåp räknas inte på graviditetstestet. Det är tid från implantation som gäller. Och även vid IVF kan ju den vara  förskjuten nån dag hit eller dit. 

    Ja, var glad. Det är skitroligt att vara gravid, äntligen! 
    Ja gud ja! När jag väntade sonen så hade jag verkligen en drömgraviditet! inget direkt illamående, ingen foglossning eller nåt. Bara så enormt trött. känns som att denna graviditeten kan bli annorlunda Skrattande
  • finee
    Mamma Evve skrev 2016-05-15 19:42:55 följande:

    Ja gud ja! När jag väntade sonen så hade jag verkligen en drömgraviditet! inget direkt illamående, ingen foglossning eller nåt. Bara så enormt trött. känns som att denna graviditeten kan bli annorlunda


    MammaEvve - hur gick det? Är du fortfarande gravid? Håller tummarna!

    Jag blir nyfiken på hur det gick, jag har nämligen också blödningar och Gravid 1-2 på CB, vilket jag tänker är för svagt på äggplock+15. Har dessvärre också mensvärk, så tror på missfall. Uppdatera gärna hur det gick för dig
  • Mamma Evve

    MammaEvve - hur gick det? Är du fortfarande gravid? Håller tummarna!

    Jag blir nyfiken på hur det gick, jag har nämligen också blödningar och Gravid 1-2 på CB, vilket jag tänker är för svagt på äggplock+15. Har dessvärre också mensvärk, så tror på missfall. Uppdatera gärna hur det gick för dig

    Hej! nej tyvärr så blev det ett tidigt MFGråter för min del! Vi får ta nya tag i augusti eftersom att Sahlgrenska har semesterstängt nu. Jag ska ringa in och meddela när jag får min mens i Juli och så utgår vi där ifrån. Hoppas verkligen att det kan bli 3 gången gillt nu! Vi vill så gärna ha en liten till! Lycka till du också!

  • finee

    Åh, vad jobbigt att det blev ett tidigt missfall. Blev precis samma för mig, tyvärr. Vi kör också nya tag i augusti med frysförsök. Önskar dig lycka till och en bra sommar

  • Mamma Evve

    Ska börja spraya 9/8 inför omgång 3. Hoppas verkligen det går hela vägen nu. Har preliminärt ÄP v 36 . Börjar troligtvis med injektionerna 23/8. Åtminstone ska Sahlgrenska ringa då! Så nu hoppas jag med all min kraft att det lyckas denna gången så man kan sitta och njuta av bebisdoft om 1 år.

  • finee
    Mamma Evve skrev 2016-08-04 18:25:43 följande:

    Ska börja spraya 9/8 inför omgång 3. Hoppas verkligen det går hela vägen nu. Har preliminärt ÄP v 36 . Börjar troligtvis med injektionerna 23/8. Åtminstone ska Sahlgrenska ringa då! Så nu hoppas jag med all min kraft att det lyckas denna gången så man kan sitta och njuta av bebisdoft om 1 år.


    Håller alla tummar och tår! Ska också köra på nu i augusti med frysförsök. Hoppas så att det ska ta sig!!!
  • finee
    Cyanea skrev 2016-08-05 13:20:01 följande:

    Då håller vi tummarna för er båda, Mamma Evve och finee <3


    Tack! <3
Svar på tråden Rd 13 och blöder! orolig!!