Samtalsstöd via socialtjänsten-hur går det till?
Socialtjänsten har tidigare trott att jag och min kille levt i en våldsam relation vilket inte stämmer. Jag tror att jag nu lyckats övertyga dom om att det faktiskt inte är så, att det snarare är jag som har "problem"(inte bearbetat saker jag varit med om). Pågår en utredning som socialtjänsten har antytt att det kanske kommer mynna ut i samtalsstöd för mig och in kille då de tycker jag ska prata med honom om de jobbiga saker jag varit med om.
Nu undrar jag hur det här ska gå till? Kommer vi få gå till en psykolog tillsammans där jag helt enkelt måste berätta om saker(övergrepp)? Kommer socialtjänsten kontrollera att jag faktiskt berättat sakerna?
Dom har tidigare trott att det är min kille som utsatt mig, det är alltså därför de vill att vi ska prata om det.
Jag tycker bara det är jobbigt att det känns som att jag blir tvingad att prata om saker inom en viss tid. Jag hade hellre pratat med någon själv först(under en längre tid) och Sen involverat honom. Antar att jag inte har så mycket att säga till om..?