Är det symtom på graviditet eller inte?
Jag och min sambo är i tagen till att försöka bli gravid. Vi har inte försökt särskilt mycket då vi båda arbetat mycket och orken har varit låg. Jag är helt värdelös på det här med att veta vad och hur symtom fungerar kring en graviditet så jag tänkte se om det finns någon här som vet om mina symtom kan vara tecken på graviditet. Vi hade fullbordat sex den 28/4- och idag är det den 12/5. Det var ca 3 dagar efter avslutad mens och min ägglossning var ganska nyligen kring den 8/5 så sexet var ju ibte ens i närheten av ägglossningen. Men mina bröst är och har varit rätt så ömma sista veckan plus att de är betydligt större än normalt. Jag hade två dagar i början på månaden som jag mådde illa konstant men som gick över. Jag vill ta ett gravtest men tror inte att det kommer visa något då det är så tidigt. Jag är dessutom i USA just nu och veckan här har gjort att man svält mycket pga värmen, den salta och onyttiga maten så det kan ju lika gärna vara det som gjort att mina bröst blivit större, men just eftersom att de är så ömma så börjar man ju fundera. Har en vecka kvar i USA och 10 dagar kvar till mens. Vad tror ni, ska jag prova ett test eller vänta? Kan jag ha blivit gravid även fast det inte var under väntad ägglossning?