• ADDmamman71

Sonen tar aldrig hem kompisar

Hey
    Jag har en son på 11 år.

Han tog ofta med sig kompisar hem när han var i 7-8 års åldern men nu är det ytterst ytterst sällan att det händer. Han har bytt skola nyligen men det här var likadant innan.

Själv klagar han inte på att han inte har kompisar utan refererar till kompisarna i skolan o på fritids.

Jag är orolig att han är ensam och utstött. Han har ADD som försvårar  hans sociala kontaker en del.

• Svar på tråden Sonen tar aldrig hem kompisar
  • Söder73

Har du frågat honom varför? Går han hem till kompisar? Jag tänkte att ibland har någon kompis fått någon ny leksak etc, då är det populärt att vara där ett tag. Vår 11-åring är lite periodare , ibland är det kompisar jämt och ibland inte .

• ADDmamman71

Ja när vi fick vår kattunge i höstas var det fullt hus några veckor! Men sen dess har det inte varit nåt! Hans lillebror som är 9 år har jämnt kompisar med sig så det blir lite snett på det sättet! Jag vet faktiskt inte om han tycker det är tråkigt eller inte - han verkar inte lidande på något sätt! Bara jag som oroar mig!

• Topcom

Han tycker nog bara det e skönt att ta det lungt efter skolan. Om han har kompisar han leker med på dagarna och verkar må bra i övrigt skulle jag inte oroa mig. Har du pratat med läraren om hon/han har sett ditt barn leka med andra på rasterna?

Svar på tråden Sonen tar aldrig hem kompisar