• Cajjo

Tillbakaflyttad 4 veckor?!!

Var enligt min beräkning i vecka 10+2 alltså vecka 11. Gjorde ett vul och barnmorskan sa att jag troligen var i vecka 7, 6+5. Men för mig känns det orimligt! Jag har tom fått köpa mammabyxor då min mage är svullen och varit så svullen i flera veckor..

Är det vanligt att bli tillbakaflyttad så länge?

Ska tillbaka om 3 veckor igen och kolla igen.

• Svar på tråden Tillbakaflyttad 4 veckor?!!
  • Cajjo

Kommer tyvärr inte ihåg när vi hade sex, eller jo 23/24 mars. Men sen har vi ju haft sex någon dag därefter också.

Lång cykel har jag inte. Har ätit p-piller och hade 28dagars cykel. Och glömde tydligen ett eller flera piller och därför blev bebisen till.

Men barnmorskan såg iallafall hjärtaktivitet så det såg ju bra ut. Jag är bara rädd att barnet lever men att den inte utvecklas som den ska och vi måste avbryta graviditeten.

• Hilda77

Fast hade du senaste mensen den 2 mars o nästa var beräknad till den 10 april så har du väldigt lång cykel. Fel på siffrorna kanske?

• Norris

Antgligen har du haft ägglossning senare än du trodde. Du verkar ju ha en lång cykel.
    Men hjärtat slog ju och det är det viktigaste. Skönt att du har fått en ny tid för kontroll.

• Cajjo

Det är sant.. På slutet där blev min mens lite konstig. Fick min mens 1 vecka senare än vad jag skulle i december. Måste vara att den aldrig repade sig då. Har inte haft jättekoll på den då jag har utmattningssyndrom och haft annat att tänka på.

Jag och min sambo har räknat lite på det och troligtvis stämmer det att jag är i vecka 7. Vi hade sex 23/24/25 mars och därefter så fäste ägget 27/28 mars.

• inance

Jag är i v6+5 och hade ägglossning den 10 april, så lite tight om tid om du plussade redan den 13. Men kombinera det faktum att foster kan växa lite ojämt med att det är svårt att få en helt korrekt mätning så tidigt så är allt säkert helt i sin ordning! Viktigaste är ju att hjärtat slår! :)

• Phialia90
    Cajjo skrev 2016-05-13 11:40:18 följande:

Var enligt min beräkning i vecka 10+2 alltså vecka 11. Gjorde ett vul och barnmorskan sa att jag troligen var i vecka 7, 6+5. Men för mig känns det orimligt! Jag har tom fått köpa mammabyxor då min mage är svullen och varit så svullen i flera veckor..

Är det vanligt att bli tillbakaflyttad så länge?

Ska tillbaka om 3 veckor igen och kolla igen.

Jag blev tillbaka flyttade 3-4 veckor. Senaste mens i juli men plussade i slutet av sep när min oregelbundna mens varit sen i 20 dagar
  • 8295
    inance skrev 2016-05-13 13:49:57 följande:

Jag är i v6+5 och hade ägglossning den 10 april, så lite tight om tid om du plussade redan den 13. Men kombinera det faktum att foster kan växa lite ojämt med att det är svårt att få en helt korrekt mätning så tidigt så är allt säkert helt i sin ordning! Viktigaste är ju att hjärtat slår! :)

Fast de första veckorna växer väl alla foster princip lika fort?
  • Anonym (MA)
    8295 skrev 2016-05-13 17:38:40 följande:
    Nej det kan skilja mycket. Dels beror det på exakt när ägget fäste, men sen kan man ha tillväxtintervaller. Jag vet flera som fått höra att utvecklingen nog stannat av men en vecka senare har den hunnit ifatt, alt flyttas bakåt en vecka för att flyttas tillbaks igen två veckor senare.
    Jag gjorde ett vul i v7 (jag visste exakt datum för äl då jag inseminerades) som visade ett embryo storleksmässigt i v5. Läkaren sa då att det var ett dåligt tecken men att hon sett det gå bra och att embryon kan växa olika snabbt i början.
    I mitt fall gick det inte bra även om hjärtat faktiskt slog två veckor senare.
  • 8295
    Anonym (MA) skrev 2016-05-13 17:53:59 följande:

Nej det kan skilja mycket. Dels beror det på exakt när ägget fäste, men sen kan man ha tillväxtintervaller. Jag vet flera som fått höra att utvecklingen nog stannat av men en vecka senare har den hunnit ifatt, alt flyttas bakåt en vecka för att flyttas tillbaks igen två veckor senare.

Jag gjorde ett vul i v7 (jag visste exakt datum för äl då jag inseminerades) som visade ett embryo storleksmässigt i v5. Läkaren sa då att det var ett dåligt tecken men att hon sett det gå bra och att embryon kan växa olika snabbt i början.

I mitt fall gick det inte bra även om hjärtat faktiskt slog två veckor senare.

Jaha okej, då har jag fattat det hela fel.

Vad tråkigt att det inte gick bra för dig. Håller tummarna för framtiden
  • inance
    8295 skrev 2016-05-13 17:38:40 följande:

Precis vad ovan skrev. Tycker de allra flesta flyttas några dagar hit eller dit trots att de vet när ägglossningen varit, så helt korrekt är det inte.
  • Anonym (samba)

man räknar från den senaste mensens första dag och en eller två veckor framåt,barnet föds i december och inte i januari ,man räknar inte från den mens som man går över tiden med  utan den före  Du ska kolla upp det , du borde vara i vecka 10

• Bibi84

Sorry, men det där hände mig nu denna gången också. Enligt ul i v. 18 så var jag bara i v. 14, och som jag sa då....japp, då fick jag då + på grav. innan jag blev gravid, det var konstigt.  trodde att jag hade fått en nidblödning, lite innan jag skulle ha min mens, men testade en vecka efter och fick +. Men kan ju ocksp har varit ett tidigt tidigt missfall utan att jag märkte det. Har haft grav. symptom sen jag hade min äl.  Enligt gravtest är jag i v. 38+0 på söndag, enligt nya, 34+0.

Man känner sig ganska så satt ut när sånt händer. Detta är min 4:e graviditet, så trodde att jag var rutinerad på detta här. haha...men inte. :)
    Jag har nu börjar godta, lite lätt, att jag ska ha barn i juni och inte maj. Fast jag hoppas ju på maj. :)

• Anonym (Bf)

[quote=76620792][quote-nick]Cajjo skrev 2016-05-13 12:26:45 följande:[/quote-nick]

Kommer tyvärr inte ihåg när vi hade sex, eller jo 23/24 mars. Men sen har vi ju haft sex någon dag därefter också.

Lång cykel har jag inte. Har ätit p-piller och hade 28dagars cykel. Och glömde tydligen ett eller flera piller och därför blev bebisen till.

Men barnmorskan såg iallafall hjärtaktivitet så det såg ju bra ut. Jag är bara rädd att barnet lever men att den inte utvecklas som den ska och vi måste avbryta graviditeten.

[/

Fast med p-piller är ju cykeln konstgjord.

B-filmernas är ett ungefärligt datum med en marginal på 14 dagar +/-

Att magen är svullen beror ju enbart på gas i tarmarna o det kan du haft innan.

• Cajjo

Klart att jag kan vara svullen om magen pga gaser annars också. Och det blir jag ofta också, men det här är extremt! Jag vet att det bara är gaser och tarmarna som gör min mage svullen just nu.

Men jag har aldrig haft en sådanhär svullen mage förr. Har jag inte mina vanliga jeans som håller in det så syns det att jag är gravid.

• Anonym (Bf)

[quote=76622841][quote-nick]Cajjo skrev 2016-05-14 07:55:52 följande:[/quote-nick]

Klart att jag kan vara svullen om magen pga gaser annars också. Och det blir jag ofta också, men det här är extremt! Jag vet att det bara är gaser och tarmarna som gör min mage svullen just nu.

Men jag har aldrig haft en sådanhär svullen mage förr. Har jag inte mina vanliga jeans som håller in det så syns det att jag är gravid.

[/

Fast det är ingen graviditet som syns, livmodern är långt nedanför blygdbenen o påverkar inte magensform.

• Cajjo

Det vet jag. Men då jag är smal om magen annars så undrar ju folk när min mage är helt uppsvälld och typ dubbelt så stor som när den vanligtvis är svullen

• Anonym (Ems)

Jag var på tidigt ultraljud igår. Ska enligt sista mens vara i v.7 men hon kunde se en graviditet som var i ca v.5. Inget hjärta ännu. Allt såg jättebra ut sa hon men jag är tidigare än vad jag tror. Det kändes sådär att höra. Ska tillbaks om tre veckor :-/

Observera att dom gjorde UL inte VUL..

Svar på tråden Tillbakaflyttad 4 veckor?!!