• genuine

Vill inte vara otrogen - hur få igenom öppet förhållande?

Livet är som det är. Det är bara inse att jag och min man har, efter så där 18 år, blivit riktigt bra på att driva familjen tillsammans som goda vänner, bästa kompisar.

Ligger typ aldrig med varandra även om vi delar dubbelsäng. Jag tänder inte alls, han, gör det kanske lite, eller inte alls. Har inte pratat om det än då båda undviker ämnet. Själv känner jag mer och mer att jag skulle må jäkligt bra av att få lite sex. Men då jag inte tänder på mannen så blir det inte av. Redan för flera år sedan har vi behövt använda glidmedel för jag blev liksom inte tillräckligt våt och som följd av detta kom jag aldrig heller. Kan nog erkänna att vi haft rätt kass sex redan från början...

Så nu undrar jag om någon här har levt lite som jag gör. Kanske börjat längta efter sex, kanske diskuterat med sin andra hälft och kanske fått igenom att sexbehoven tillfredsställs på annat håll än hemma... Skulle det ens gå att få igenom sådant om man inte har uppgörelsen om öppet förhållande från start? Är enda sättet att smyga? Eller få ännu närmare förhållande till sin vibrator? Jag väljer tio gånger av tio vibrator före min man. Så jäkla sorgligt...

Jag vill inte ha moralpinnar utan konstruktiva förslag och funderingar

• Svar på tråden Vill inte vara otrogen - hur få igenom öppet förhållande?
  • Dorian Ertymexx
    Alcyone skrev 2016-05-22 11:13:59 följande:

Jag såg just en film ang. straff för otrohet för och nu.

" target="_blank">

Åh, helt OT men jag älskar ditt nic! Haft någon skum fascination för pleiaderna sedan lääänge.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • vargveum
    Dorian Ertymexx skrev 2016-05-22 21:03:41 följande:

Åh, helt OT men jag älskar ditt nic! Haft någon skum fascination för pleiaderna sedan lääänge.

Titanens döttrar eller stjärnbilden?
  • Alcyone
    Dorian Ertymexx skrev 2016-05-22 21:03:41 följande:

Då kanske du gillar Barbara Marciniaks böcker, t ex Earth och Bringers of the dawn. De finns på youtube om du vill höra.

• genuine
    Kirenaj68 skrev 2016-05-22 02:02:26 följande:
    Då återstår väl bara två alternativ om du ej vill vara otrogen: Bit ihop eller skilsmässa.
    Ok, då vet jag vad du anser i det hela ;) 
  • genuine
    Anonym (Majsan) skrev 2016-05-22 08:50:07 följande:

Jag hatar tjejer som TS, som flirtar och visar intresse för upptagna män. Världen är full sv singlar, välj gärna en av dem?

Vad han sänder ut för signaler är svårt att utläsa. Han kanske inte vet hur han ska hantera TS sätt? Han kanske bara vill ha en riktigt bra jobbrelation?

Nej, TS! Respektera hans och flickvännens förhållande. Usch!

Nu är jag inte riktigt med vad du åsyftar med ditt inlägg... Har du något jag har skrivit som du kan hänvisa till? orkar inte läsa igenom hela tråden
    jag skriver bara under genuine och det är jag som är TS
  • Kirenaj68
    genuine skrev 2016-05-23 13:51:14 följande:
    Ok, då vet jag vad du anser i det hela ;) 
    Ja, men han skulle troligen inte gå med på det, säger du och du vill inte vara otrogen. Vilka andra alternativ finns det?
  • Kirenaj68
    Anonym (Majsan) skrev 2016-05-22 08:50:07 följande:

Jag hatar tjejer som TS, som flirtar och visar intresse för upptagna män. Världen är full sv singlar, välj gärna en av dem?

Vad han sänder ut för signaler är svårt att utläsa. Han kanske inte vet hur han ska hantera TS sätt? Han kanske bara vill ha en riktigt bra jobbrelation?

Nej, TS! Respektera hans och flickvännens förhållande. Usch!

Nu är du inne på fel tråd.
  • Celines Essence
    Gung Ho skrev 2016-05-15 05:34:00 följande:

Tror spontant att sex med andra även om han 'går med' på det blir en spik till i kistan..

Jag och mitt ex provade efter ca 20 år ha sex med andra (tillsammans), vilket var häftigt. Det påverkade dock inte det grundläggande relationsproblemet. Är nu gift med mitt livs kärlek och vi har både ett 'utsvävande' (men inte helt öppet) sexliv men än viktigare pratar om allt. Livet, skratt, besvikelser, drömmar..

Ni har ju ingen kommunikation! Läs vad du skriver. Du kan inte prata med din man! Eller ni kan inte prata med varandra. Känns som ni gradvis gått in i en återvändsgränd och nu lever efter 'regler' ni båda känner er fast i. Att ni inte kan prata och uttrycker det dom 'driva familjen' tyder på det.

Oralsex låter som en plikt som du beskriver det och säger en del. Har ni tex onanerat med varandra? Berättat sexfantasier samtidigt?

Grundfrågan är: beror det kassa sexlivet på en förstenad samvaro eller är förhållandet slut fast ni vet bara inte om det ännu?

Jättebra skrivet!
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • genuine
    Kirenaj68 skrev 2016-05-23 15:11:17 följande:

Ja, men han skulle troligen inte gå med på det, säger du och du vill inte vara otrogen. Vilka andra alternativ finns det?

Ja, du, då får jag kanske "tänka om" föreslå honom en älskarinna (och vänta in tills han är redo att jag ska ha älskare), föreslå swingersex (fast jag eg. Inte är så sugen på just det), sexchatta och onanera så det står härliga till, eller något annat. Vet inte än
  • Noname00
    genuine skrev 2016-05-23 18:36:31 följande:
    Ja, du, då får jag kanske "tänka om" föreslå honom en älskarinna (och vänta in tills han är redo att jag ska ha älskare), föreslå swingersex (fast jag eg. Inte är så sugen på just det), sexchatta och onanera så det står härliga till, eller något annat. Vet inte än
    Swingers är lite häftigt tror jag i rätt sällskap, har dock aldrig provat :)
  • Meatballsurgery

Det är ju absolut något att diskutera och att läggs upp det så är rätt smart :)

Och sexchatta och onanera är alltid asnice, något jag gör rätt mycket ;)
  • Kirenaj68
    Jaja. Lycka till med vad du än beslutar dig för
  • Gung Ho
    Tror man skall hålla det enkelt..

Är han nöjd med förhållandet?
    Du är det ju inte.
    Ni måste båda vara nöjda för att det skall funka i längden.
    Tror bristen i attraktion ligger där i grunden.
    Sedan är det grunden till att man retar upp sig på/blir avtänd av saker den andre gör.
    Saker man tidigare knappt såg.
  • Dorian Ertymexx
    vargveum skrev 2016-05-22 21:41:11 följande:
    Titanens döttrar eller stjärnbilden?
    Stjärnbilden. Med alla sju systrar.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • genuine
    Gung Ho skrev 2016-05-24 07:57:59 följande:
    Tror man skall hålla det enkelt..

Är han nöjd med förhållandet?
    Du är det ju inte.
    Ni måste båda vara nöjda för att det skall funka i längden.
    Tror bristen i attraktion ligger där i grunden.
    Sedan är det grunden till att man retar upp sig på/blir avtänd av saker den andre gör.
    Saker man tidigare knappt såg.
    Det ligger säkert något i det du skriver om bristen på attraktion, saker man (jag!) retar sig på och som snarare avtänder än tänder... Jag måste börja prata mer om sånt. Erkänner att jag undviker dessa ämnen efterosm han har så lätt att ta illa vid sig och då blir det bara taggarna utåt och lågvatten på hela diskussionen som inte leder någonvart...
    Enklare att undvika, men jag bara måste ta tag i detta känner jag. Mår knappast bra av detta... antagligen inte han heller....
  • A10 Thunderbolt

Grundregeln i alla förhållanden är att man inte snor varandras tid och bor ihop med varandra om man inte älskar varandra. Det du finnerär viktigt iner relation är per definition det du älskar. Du saknar sex och din man är mer intresserad än dig. Problemet ligger alltså på dig. Du älskar inte din man ( du älskar sex och han ger dig inte det du behöver anser du även om han vill själv. ) Således älskar du inte din man då tar upp hans värdefulla tid. Berätta för honom att dubälskar sex och älskar mysiga tv kvällar med honom och hams pengar men berätta för guds skull att du inte älskar honom på det sätt som du definierar vara viktigt. Och skilj er om du inte vill släppa till med gubben.

Svar på tråden Vill inte vara otrogen - hur få igenom öppet förhållande?