• EmmaoFredrik

    Skaffa en 3a

    Vi har nu nästan bestämt oss för att skaffa en 3a.

    Har idag två pojkar som blir 5 och 8 i år.

    Någon som erfarnhet av att skaffa syskon när barnen är så stora. Fördelar/nackdelar?


    Planerar 3a.
  • Svar på tråden Skaffa en 3a
  • 8295

    Jag var 8 respektive 10 år då jag fick mina syskon. Gått skitbra, alltid haft en underbar relation till dom.

    Ur mina föräldrars synpunkt vet jag inte riktigt, men när jag vid 16 år och flyttade hemifrån fick barna varsitt rum och slapp dela längre.

  • Anonym (Trea)

    Mina två första knoddar blir 7 och 9 i år. Träffat en nya man utan barn. Så om de tar sig blir det att börja om igen, haha.

    Hänger med och läser i tråden. =)

  • Anonym (trean)

    Vi försöker också få en trea nu och våra barn är också 5 och 8 i år :). Jag tog ut min hormonspiral för ett par veckor sedan men inte fått tillbaka min mens än, har bara haft lite småblödningar. Jag tror att jag hade ÄL förra lördagen men vi hade inte sex förrän på söndag kvällen och då tror jag att det var försent men vi testade iallafall :) Annars inväntar jag mens för att få lite koll.

  • Erizajo

    Min son var fyra när vi fick minsta, tycker det är super när de äldre syskonen är lite mer självgående och kan även hjälpa till lite med den lilla.

  • EmmaoFredrik

    Vad kul att några hittat hit. Både skrämmande och kul att förhoppningsvis börja om med småbarn.

    Som planen är nu så tar jag ut p-staven till sommaren så får vi se sen om vi lyckas.

    Kul o följas åt.

  • sofiesaxe

    Jag har två söner som nu är 5,5 och 6,5 år. Vi planerar ett tredje barn efter att jag tar ur min spiral i augusti.

    Det skiljer bara 15 månader mellan våra pojkar så om vi får ett till barn ska det bli så oerhört spännande att se hur det är att barnen är medvetna om att de ska få ett syskon. Min äldsta var ju fortfarande en bebis när lillebror föddes så han fattade ingenting. ????

    Jag har längtat i flera år efter en trea men har läst på universitetet i fyra år och tar nu min examen och har fått jobb. Så nu är det snart äntligen dags att börja. Jag är lärare så jag vill jobba ett läsår innan jag får barn (om det funkar), därför väljer jag att ta ur spiralen i slutet av sommaren.

    Jag är ändå 6 år äldre än förr gången så jag har ingen aning om hur lätt eller svårt det kommer att bli. Jag kan inte göra annat än att längta och hoppas.

Svar på tråden Skaffa en 3a