• Anonym (Fnöske)

Ännu en som tappat lusten

Happ... Nu ger jag snart upp.

Är i ett toppenförhållande sedan fyra år med en underbar kille. Sexlivet har varit otroligt bra, vi funkar perfekt ihop. Tills nu. Jag blir inte våt, och nu blir jag sällan ens sugen.

Det började med att jag bara inte blev våt under förspelet, och det har satt sig i huvudet på mig så nu är det allt jag kan tänka på. En ond cirkel. Så fort det börjar hetta till börjar jag oroa mig. "Tänk om jag inte blir våt nu?" och då är det tvärstopp, samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på det. Oroar mig istället för att njuta och känner aldrig för att ha sex längre, för att jag vet att jag inte kommer njuta.

Killen börjar tappa tålamodet, han fattar det som att jag inte vill ha sex, att han tvingar sig på mig. Samtidigt försöker jag ställa upp med sex ändå, för att inte tappa vanan liksom. Vi har börjat använda generösa använder glidmedel, men det har i sin tur lett till att han tar det som en genväg för att skippa förspelet, jag blir ju ändå inte våt. Och det har ju inte gjort saken bättre.

Magen vänder sig nästan vid tanken på att jag skall hem och ha sex ikväll, trots att jag inte vill, egentligen, men känner att jag måste. Delvis för att en stor anledning till att hans förra förhållande sprack är för att han inte fick tillräckligt med sex från exet... Är bara 21 så jag tycker inte att jag borde ha dessa problem, jag har alltid haft väldig lust innan!

FL, hjälp tack!!

• Svar på tråden Ännu en som tappat lusten
  • Anonym (Enkla lösningar)

Vad kul att du hittat din rätte! 

För mig låter det lite som att grundproblem är att du inte blir tillräckligt våt, och att din hjärna skapar resten av problemet. Gå till apoteket och köp lite glidcreme, och ta in det som en del av förspelet - om killen är bara lite besatt av sex (och du antyder att han är mycket) kommer han naturligtvis gladeligen ta hand om appliceringen...

• Celines Essence
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-05-16 07:45:26 följande:

Är i ett toppenförhållande sedan fyra år med en underbar kille. Sexlivet har varit otroligt bra, vi funkar perfekt ihop. Tills nu. Jag blir inte våt, och nu blir jag sällan ens sugen.

Det började med att jag bara inte blev våt under förspelet, och det har satt sig i huvudet på mig så nu är det allt jag kan tänka på. En ond cirkel. Så fort det börjar hetta till börjar jag oroa mig. "Tänk om jag inte blir våt nu?" och då är det tvärstopp, samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på det. Oroar mig istället för att njuta och känner aldrig för att ha sex längre, för att jag vet att jag inte kommer njuta.

Killen börjar tappa tålamodet, han fattar det som att jag inte vill ha sex, att han tvingar sig på mig. Samtidigt försöker jag ställa upp med sex ändå, för att inte tappa vanan liksom. Vi har börjat använda generösa använder glidmedel, men det har i sin tur lett till att han tar det som en genväg för att skippa förspelet, jag blir ju ändå inte våt. Och det har ju inte gjort saken bättre.

Magen vänder sig nästan vid tanken på att jag skall hem och ha sex ikväll, trots att jag inte vill, egentligen, men känner att jag måste. Delvis för att en stor anledning till att hans förra förhållande sprack är för att han inte fick tillräckligt med sex från exet... Är bara 21 så jag tycker inte att jag borde ha dessa problem, jag har alltid haft väldig lust innan!

FL, hjälp tack!!

Ditt problem är väldigt vanligt. Enligt Katerina Janouch, har många kvinnor sex pga att det känner sig mer eller mindre pressade. Det behöver inte vara så att mannen uttryckligen pressar henne, utan det kan handla om en känsla att man vill duga som partner.

Jag känner igen känslan personligen också. Detta med att lusten hämmas av att man blir stressad när att kroppen inte reagerar som man vill.

Jag tycker inte att din kille är kärleksfull mot dig och jag känner mig mycket tveksam om han verkligen är bra för dig.

Det du behöver är att få känna att du duger precis som du är.Ni bör göra saker som du njuter av. Endast då kan din lust blomma.

Det bästa är om din kille ville ge dig kravlös njutning, men han verkar rätt självisk, då som du beskriver det.

Hur ofta får du orgasm? Hur känner du under sex akten?

Det du kan göra är att berätta precis som du känner. I bästa fall får han upp ögonen för dig och ditt inre. Du kan också fundera på vad du njuter av och vad du vill och förmedla det till din kille.
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Celines Essence
    Tecum skrev 2016-05-16 09:43:12 följande:

Minskad lust handlar i 80% av fallen om bristande attraktion, i 20% om medicinska orsaker typ hormonrubbningar, sjukdom etc.

.

Jasså?Var får du dessa siffror från?
  • Celines Essence
    Meatballsurgery skrev 2016-05-16 11:53:55 följande:

Jag skulle vilja säga att ett av de problemen ni har, vilket några andra också har varit inne på är att ni verkar inte ha någon bra kommunikation. 

Du måste säga till honom om det här, för det är absolut inte rättvist för någon av er att ni har sex när du inte vill för att du hamnar i ditt eget huvud. Som du själv sa så började ju känna som att han var på dig för mycket och så och ännu mera du får ju inte ut någon njutning alls verkar det som vilket kan leda till att du får en väldigt dålig association till allt ihopa.

Min fästmö och jag hade lite liknande problem ett tag, hon kände att när jag gick ner på henne så offrade jag mig för henne och då kom tankarna om att hon måste komma, att det inte är bra eller något sånt. Men vi snackade ut om det, hon fick sätta sina egna gränser när det gällde sex. 

Vi har nu alltid fantastiskt bra sex, vilket vi både säga helt svettiga och as nöjda. 

Så öppen kommunikation rekommenderar jag och om han har ett problem med det så är han inte mogen nog för sex i vilket fall som.

Bra där!
  • Tecum
    Celines Essence skrev 2016-06-07 06:05:42 följande:
    Jasså?Var får du dessa siffror från?
    Minns inte var jag läste det, en artikel av en sexolog antagligen annars hade jag inte brytt mig. Men det känns helt rätt mtp alla de inlägg om bristande lust som jag läst på FL. Det är precis som TS skriver (och många andra), de har haft mycket sex och lust innan, plötsligt förändras lusten hos henne utan att sexlivet ändrats. Alltså har något hänt, hon blir inte våt fast hon blivit det tidigare av samma stimuli. Då är det fel att som du gör skylla på killens teknik eller förmåga att göra det skönt för TS. Om hon vill ha någon förändring måste hon kommunicera det till honom. Som jag sagt tusen gånger, tankeläsning funkar sällan...

At attraktionen sviktar behöver inte vara kvinnans fel, det är så självklart att det egentligen inte behöver påpekas. Roten till problemet ligger oftast utanför sängen, inte i den...
  • Anonym (Fnöske)
    Celines Essence skrev 2016-06-07 06:04:06 följande:
    Ditt problem är väldigt vanligt. Enligt Katerina Janouch, har många kvinnor sex pga att det känner sig mer eller mindre pressade. Det behöver inte vara så att mannen uttryckligen pressar henne, utan det kan handla om en känsla att man vill duga som partner.

Jag känner igen känslan personligen också. Detta med att lusten hämmas av att man blir stressad när att kroppen inte reagerar som man vill.

Jag tycker inte att din kille är kärleksfull mot dig och jag känner mig mycket tveksam om han verkligen är bra för dig.

Det du behöver är att få känna att du duger precis som du är.Ni bör göra saker som du njuter av. Endast då kan din lust blomma.

Det bästa är om din kille ville ge dig kravlös njutning, men han verkar rätt självisk, då som du beskriver det.

Hur ofta får du orgasm? Hur känner du under sex akten?

Det du kan göra är att berätta precis som du känner. I bästa fall får han upp ögonen för dig och ditt inre. Du kan också fundera på vad du njuter av och vad du vill och förmedla det till din kille.
    Pratade om det här om dagen med honom, men han tar så illa upp. Typ "Jaha, det är väl så det är. Du har tröttnat på mig helt enkelt." och verkar inte riktigt förstå hur jag än förklarar. Men visst förstår jag honom, jag kan själv känna mig oduglig när det är killen som inte får upp den. Och han är inte självisk, bara tanklös och kanske lite omogen i vissa situationer...?

Och ja du... orgasmer duggar det inte tätt med precis, men jag tycker ändå att sexet är skönt, i alla fall när jag kommit in i det. Har alltid haft svårt att komma och fick min första "samlags-orgasm" för bara några månader sedan, och då har jag varit sexuellt aktiv i 5 år... men ptja, kommer kanske en av fem gånger eller så på ett eller annat sätt. 
  • Celines Essence
    Tecum skrev 2016-06-07 18:43:47 följande:

Minns inte var jag läste det, en artikel av en sexolog antagligen annars hade jag inte brytt mig. Men det känns helt rätt mtp alla de inlägg om bristande lust som jag läst på FL. Det är precis som TS skriver (och många andra), de har haft mycket sex och lust innan, plötsligt förändras lusten hos henne utan att sexlivet ändrats. Alltså har något hänt, hon blir inte våt fast hon blivit det tidigare av samma stimuli. Då är det fel att som du gör skylla på killens teknik eller förmåga att göra det skönt för TS. Om hon vill ha någon förändring måste hon kommunicera det till honom. Som jag sagt tusen gånger, tankeläsning funkar sällan...

At attraktionen sviktar behöver inte vara kvinnans fel, det är så självklart att det egentligen inte behöver påpekas. Roten till problemet ligger oftast utanför sängen, inte i den...

Var har jag skyllt på killens teknik? Eller förmåga att göra det skönt? Jag har överhuvudtaget inte varit inne på teknik. Berätta gärna var jag skrivit något om det!

Du fattar inte. Det jag reagerar på är att TS skriver att hon upplever att hennes kille tappar tålamodet. Jag utgår ifrån den känsla TS förmedlar. Hon får ont i magen av att tänka på att ha sex och hon skriver att hennes kille har börjar se glidmedel som en genväg att kunna ha sex med henne. Det låter väldigt själviskt enligt mig. Det är skrämmande att du inte kan ta till dig TS känsla.

Saker och ting ändras i förhållanden. TS visar på en otrygghet.

Vad gäller attraktion kan den första tidens attraktion göra att man uppskattar sex tex även om man inte kommer. När man är nyförälskad kan man bli kåt av minsta lilla, men för att återupphålla sexlivet måste man fortsätta jobba på det. Du förväntar dig tydligen att man kan göra precis samma sak och förvönta sig samma relation... Annars är det kvinnans fel.

Vi har milsvid olika syn på sex.

Jag tycker dock att hon ska berätta för sin kille hur hon känner.

Jag skulle bra gärna vilja läsa din artikel.

Jag har alltid haft sexlust... Det är en drift jag har inom mig och efter några dagar vill jag lätta på trycket. Hur bra sex blir påverkas däremot av flera faktorer som tex kärlek, attraktion och sex teknik.
  • Celines Essence
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-06-07 18:54:46 följande:

Pratade om det här om dagen med honom, men han tar så illa upp. Typ "Jaha, det är väl så det är. Du har tröttnat på mig helt enkelt." och verkar inte riktigt förstå hur jag än förklarar. Men visst förstår jag honom, jag kan själv känna mig oduglig när det är killen som inte får upp den. Och han är inte självisk, bara tanklös och kanske lite omogen i vissa situationer...?

Och ja du... orgasmer duggar det inte tätt med precis, men jag tycker ändå att sexet är skönt, i alla fall när jag kommit in i det. Har alltid haft svårt att komma och fick min första "samlags-orgasm" för bara några månader sedan, och då har jag varit sexuellt aktiv i 5 år... men ptja, kommer kanske en av fem gånger eller så på ett eller annat sätt. 

Tråkigt att han inte lyssnade på dig Var noga med att berätta att du tycker om honom och att du vill att ni ska hitta en lösning. Vad sa du förresten till honom?

Ha tålamod med orgasmer, kära du Hur kommer du lättast?

Kan du komma när du onanerar, eller är det svårt då också?

Stå på dig! Hur du känner är viktigt! Din njutning och vilja är lika mycket värd som hans.
  • Celines Essence

Ett tillägg till TS

Jag hade svårt att komma ganska länge. Det ändrades stegvis. Det kommer att ändra sig för dig också, men du behöver träna på det. Prova olika sätt att bli stimulerad. Men det är ju viktigt att du kan slappna av och släppa loss med din kille

Tyvärr tror en del män att bara för att man blivit kåt av något i tidigt i relationen behöver de inte anstränga sig mer. Du kommer säkert få läsa och höra att det är din kropp det är fel på, men lyssna inte på det örat utan tillåt din lust att blomma

• Anton Chigurh
    Tecum skrev 2016-06-07 20:29:14 följande:
    Värst så sur och aggressiv du är ....text
    Hur i helvete får du det till att Celine är tjurig och aggressiv ???

Bara undrar i största allmänhet...
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Celines Essence
    Tecum skrev 2016-06-07 20:29:14 följande:

Värst så sur och aggressiv du är, måste alla tycka precis som du, alltid? Jag tycker att det är positivt med olika ingångar på problem, det är givande och man får tänka till. Du är ju konstruktiv och har rätt i mycket du skriver.

Du skrev faktiskt att "din kille är inte kärleksfull mot dig och jag känner mig mycket  tveksam om han verkligen är bra för dig ... han verkar rätt självisk." Det är hårda ord mot någon du inte känner, du skuldbelägger honom  helt klart..

Felet du gör (tycker jag) är att hoppar in i problematiken ett steg för sent, när TS redan kommit in i den onda cirkeln med att fundera och spänna sig och tvingas använda glidmedel och killen är otåligt och känner sig otillräcklig. Men varför hamnade de där, det är knäckfrågan? Varför tappade hon lusten in the first place? TS själv kom med ett klarläggande som iaf förklarar en del av saken:

"Och ja du... orgasmer duggar det inte tätt med precis, men jag tycker ändå att sexet är skönt, i alla fall när jag kommit in i det. Har alltid haft svårt att komma och fick min första "samlags-orgasm" för bara några månader sedan, och då har jag varit sexuellt aktiv i 5 år... men ptja, kommer kanske en av fem gånger eller så på ett eller annat sätt. "

Hon har haft svårt med orgasmer tidigare och när första förälskelsen lagt sig (attraktionen har minskat!) så blir det svårare. Och där har du jättebra råd, hon måste lära känna sin kropp, vad hon vill och vad som är skönast. Men det måste hon också kommunicera till sin kille! Som du skrev måste man jobba med sexlivet och det gäller bägge två.

Ja du, det där med att du skriver att jag är sur har du provat förr. Jag antar det är någon dåligt försöka attackera mig, men nej. Jag var bara emot det du skrev.

Om en tjej känner som TS, dvs att hon får ont i magen av att ha sex, finns det enligt min mening anledning att misstänka att killen inte är rätt för henne och jag tycker definitivt inte hans agerande låter kärleksfullt. Han tappar tålamodet och ser glidmedel som en genväg. I din värld kanske det är något bra, men inte i min.

Du försöker anklaga henne för att hennes lust försvunnit. Om killen gör som han alltid gjort kan det inte vara hans fel.... *suck *

Du vet inget om hur jobbigt det är att inte komma. Det är jättesvårt att veta vad man ska säga när man känner sig så värdelös och stressad över att inte vara så där sexig och "lättsam" som många killar vill ha det. Jag tror att TS inte kommer just för att hon känner så och det är svårt att förmedla när killen är otålig.

Jag tycker att hon ska berätta hur hon känner, vilket ju inte verkar funka så bra, men så länge hon känner sig pressad kommer inget att hjälpa.

Det spelar ingen roll om killen gör tekniskt rätt om hon känner sig stressad inuti.
  • Anonym (L)
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-06-07 18:54:46 följande:

Men vad fånig han är, reagerar som ett litet barn.
    Han är väl ändå vuxen och borde kunna se att det här är ert problem, och att det inte handlar om hans ego nu.
    Prestige och ömma tår hör inte hemma här, ska ni lösa det här måste ni vara konstruktiva.
    Och du kan inte ensam lösa det, det är något ni måste göra gemensamt.
    Jag kan se att du försöker, men gör han det verkligen, med den attityden. 
    Småbarnsfasoner!
    Av honom alltså, vill han ha ett fungerande sexliv får han börja bete sig som en vuxen människa. 
  • Anonym (Också torr)
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-05-16 07:45:26 följande:

FL, hjälp tack!!

Samma problem, men! Jag blir våt efter att ha haft kuken i mig en stund. Blir inte våt av förspelet! Blir du våt efter en stunds "kukande"?

Tips: använd saliv, bättre glid och värme och dessutom lite dirty!
  • Anders 386

Ni kanske har haft en hög samlagsfrekvens från början i förhållandet? Ibland kan man hamna i det där att man har sex ofta, och när lusten sjunker följer man inte sina känslor utan fortsätter bara för att det känns som ett "måste". Lösningen kanske borde vara att vänta in lusten och ha sex när man känner för det? Men där kommer ju problematiken in att partnern kanske vill oftare??

Men det är jätteviktigt att låta lusten styra och inte förväntningarna på hur det "ska" vara. Kanske ska du säga åt din partner att det är du som borde ta initiativ till sex - han får helt enkelt vänta in dig. Du kan ju t.ex. runka åt honom när du själv inte är så tänd.

Att förspelet börjar med att killen slickar brukar vara en bra metod för att få igång ett bra glid.

• Anonym (Fnöske)
    Anonym (Också torr) skrev 2016-06-08 09:28:56 följande:
    Samma problem, men! Jag blir våt efter att ha haft kuken i mig en stund. Blir inte våt av förspelet! Blir du våt efter en stunds "kukande"?

Tips: använd saliv, bättre glid och värme och dessutom lite dirty!
    Ja, det blir jag också. Vi använder saliv också, fast det räcker inte till riktigt.
    Anders 386 skrev 2016-06-08 10:00:24 följande:

Ni kanske har haft en hög samlagsfrekvens från början i förhållandet? Ibland kan man hamna i det där att man har sex ofta, och när lusten sjunker följer man inte sina känslor utan fortsätter bara för att det känns som ett "måste". Lösningen kanske borde vara att vänta in lusten och ha sex när man känner för det? Men där kommer ju problematiken in att partnern kanske vill oftare??

Men det är jätteviktigt att låta lusten styra och inte förväntningarna på hur det "ska" vara. Kanske ska du säga åt din partner att det är du som borde ta initiativ till sex - han får helt enkelt vänta in dig. Du kan ju t.ex. runka åt honom när du själv inte är så tänd.

Att förspelet börjar med att killen slickar brukar vara en bra metod för att få igång ett bra glid.

Ja det hade vi verkligen, men tycker ändå att vi hann hamna i någon form av normalläge innan det här hände. Att få oralsex är inte riktigt någon turn-on för mig, tyvärr. Det är ju angenämt, men inte sådär jätteskönt, känner liksom inte så mycket. Tack för tipsen i alla fall.

• Celines Essence
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-06-08 18:12:40 följande:

Ja, det blir jag också. Vi använder saliv också, fast det räcker inte till riktigt

Nu fattar jag inte. Du blir våt efter en stunds "kukande". Varför får du då ont i magen av att tänka på att ni ska ha sex?

Om du nu inte blir våt av förspel, men däremot av "kukande", hur kan du då kalla det för "genväg" att använda glidmedel. Det är väl perfekt om du ni tänder på kukens stimulering? Du skrev tidigare att hans sätt att använda glidmedel inte gjort saken bättre. Nu förstår jag inte riktigt.
  • Anonym (Fnöske)
    Celines Essence skrev 2016-06-08 18:29:40 följande:
    Nu fattar jag inte. Du blir våt efter en stunds "kukande". Varför får du då ont i magen av att tänka på att ni ska ha sex?

Om du nu inte blir våt av förspel, men däremot av "kukande", hur kan du då kalla det för "genväg" att använda glidmedel. Det är väl perfekt om du ni tänder på kukens stimulering? Du skrev tidigare att hans sätt att använda glidmedel inte gjort saken bättre. Nu förstår jag inte riktigt.
    Ja jag blir våt efter en stund, men någon direkt lust infinner sig tyvärr sällan. Det är väl bara det rent fysiska som kommer igång efter en stunds envist bökande, om vi kommer så långt. Jag kallade det genväg för att han gärna ser glidmedlet som ett sätt att slippa förspelet, vilket i alla fall jag känner att jag behöver för att bli mentalt redo för sex. Att bli påsatt utan att vara sugen känns kontraproduktivt. Men det kanske är ett icke-problem att bara vara våt och eventuellt lite kåt i slutet av samlaget...? Ursäktar hur som helst om det blivit rörigt att förstå.

Och ja, innan någon säger något, jag har försökt ta detta med honom men han verkar inte riktigt hålla det i huvudet när det väl skall till...
  • Celines Essence
    Anonym (Fnöske) skrev 2016-06-08 18:48:55 följande:

Ja jag blir våt efter en stund, men någon direkt lust infinner sig tyvärr sällan. Det är väl bara det rent fysiska som kommer igång efter en stunds envist bökande, om vi kommer så långt. Jag kallade det genväg för att han gärna ser glidmedlet som ett sätt att slippa förspelet, vilket i alla fall jag känner att jag behöver för att bli mentalt redo för sex. Att bli påsatt utan att vara sugen känns kontraproduktivt. Men det kanske är ett icke-problem att bara vara våt och eventuellt lite kåt i slutet av samlaget...? Ursäktar hur som helst om det blivit rörigt att förstå.

Och ja, innan någon säger något, jag har försökt ta detta med honom men han verkar inte riktigt hålla det i huvudet när det väl skall till...

Okej. Låter inte som att bryr sig om dina känslor så mycket.

Om du nu blir lite kåt på slutet, hur skulle du hellre vilja ha det? Använder ni sexleksaker? Det kan ju vara något att antingen använda som förspel, eller om efter han kommit.
  • Tecum
    Celines Essence skrev 2016-06-08 06:25:02 följande:
    Ja du, det där med att du skriver att jag är sur har du provat förr. Jag antar det är någon dåligt försöka attackera mig, men nej. Jag var bara emot det du skrev.
    Om en tjej känner som TS, dvs att hon får ont i magen av att ha sex, finns det enligt min mening anledning att misstänka att killen inte är rätt för henne och jag tycker definitivt inte hans agerande låter kärleksfullt. Han tappar tålamodet och ser glidmedel som en genväg. I din värld kanske det är något bra, men inte i min.
    Du försöker anklaga henne för att hennes lust försvunnit. Om killen gör som han alltid gjort kan det inte vara hans fel.... *suck *
    Du vet inget om hur jobbigt det är att inte komma. Det är jättesvårt att veta vad man ska säga när man känner sig så värdelös och stressad över att inte vara så där sexig och "lättsam" som många killar vill ha det. Jag tror att TS inte kommer just för att hon känner så och det är svårt att förmedla när killen är otålig.
    Jag tycker att hon ska berätta hur hon känner, vilket ju inte verkar funka så bra, men så länge hon känner sig pressad kommer inget att hjälpa.
    Det spelar ingen roll om killen gör tekniskt rätt om hon känner sig stressad inuti.
    Nej jag har inget behov av att attackera dig, det är snarare du som attackerar mig då du skriver att jag "inte fattar". Du tycks anse att det är en jätteskillnad mellan våra åsikter medan jag tycker att vi ligger ganska nära varann. Men jag kanske feltolkar dig och då ber jag om ursäkt.

Om förspel inte fungerar så är det inte konstigt att de tar till glidmedel. TS skriver ju själv att en stunds "kukande" får igång henne, vilket förspel inte gör. Inte så konstigt att en oerfaren kille tolkar det som att förspel inte behövs.

Var skriver jag att det är TS fel att lusten försvunnit? Jo jag nämner brist på attraktion men det är ju sånt som händer och inget "fel". Att känslor förändras kan man i allmänhet inte rå för men i bästa fall kan man göra något åt det.

Du förstår inte hur viktigt sex är för de flesta män för att bekräfta deras manlighet och visa att de duger. Där finns en tydlig skillnad mellan könen. Så när hon som tidigare gillat sex plötsligt inte längre vill är det inte alls konstigt att han känner sig värdelös och oälskad och lägger skulden på sig själv. Därför är det jätteviktigt med kommunikation åt bägge håll och når man inte fram på ena sättet får man försöka med en ny ingång.

Och nej, jag menar inte att hon ska ställa upp för hans skull om det känns obehagligt!
  • Celines Essence
    Tecum skrev 2016-06-08 20:34:18 följande:

Nej jag har inget behov av att attackera dig, det är snarare du som attackerar mig då du skriver att jag "inte fattar". Du tycks anse att det är en jätteskillnad mellan våra åsikter medan jag tycker att vi ligger ganska nära varann. Men jag kanske feltolkar dig och då ber jag om ursäkt.

Om förspel inte fungerar så är det inte konstigt att de tar till glidmedel. TS skriver ju själv att en stunds "kukande" får igång henne, vilket förspel inte gör. Inte så konstigt att en oerfaren kille tolkar det som att förspel inte behövs.

Var skriver jag att det är TS fel att lusten försvunnit? Jo jag nämner brist på attraktion men det är ju sånt som händer och inget "fel". Att känslor förändras kan man i allmänhet inte rå för men i bästa fall kan man göra något åt det.

Du förstår inte hur viktigt sex är för de flesta män för att bekräfta deras manlighet och visa att de duger. Där finns en tydlig skillnad mellan könen. Så när hon som tidigare gillat sex plötsligt inte längre vill är det inte alls konstigt att han känner sig värdelös och oälskad och lägger skulden på sig själv. Därför är det jätteviktigt med kommunikation åt bägge håll och når man inte fram på ena sättet får man försöka med en ny ingång.

Och nej, jag menar inte att hon ska ställa upp för hans skull om det känns obehagligt!

Du ska inte be om ursäkt. Vi diskuterar och har olika åsikter. (som jag ser det, när jag läser din syn på det hela ) Du skriver att du tror attraktion är det som brister, från TS sida. Vilket du förövrigt påstår att det i princip alltid handlar om. Det TS skriver om verkar inte handla om brist på attraktion utan mer om prestationsångest. Du verkar inte förstå att sådana känslor kan uppstå även när attraktion finns. (Jag vet dock att brist på attraktion också kan ställa till det) TS har sex fast hon inte har lust. Hon får ont i magen av tänka på sex och hon har svårt att få orgasm. Att inte njuta tillräckligt och att ha svårt att komma kan absolut ställa till det i sexlivet. Du pekar på att TS inte längre blir kåt på samma sätt som hon tidigare blivit. Hur vet du att HAN inte har ändrats i sitt sätt mot henne? Att det bara handlar om henne? Förresten är min erfarenhet tvärtom att man behöver utveckla och jobba på sexlivet för att hålla igång det. Jag förstår verkligen inte din tanke att man borde förvänta sig att sexlusten förblir konstant om man bara gör samma sak hela tiden.(?!) Dessutom är det ju så att man kan uppskatta sex utan orgasm en tid, men om man i flera år har svårt att komma känner man nog sällan samma lust till sex. I början räcker det kanske. Du skriver visserligen att TS inte kan rå för att hon inte har lust, men ändå menar du att det är hos henne "felet" ligger, för att hon inte är precis som i början och för att hon inte kan kommunicera. Visst är kommunikation alltid bra, men jag VET hur det KAN kännas att inte kunna komma. Även fast man kanske smeker sig själv under sex(Man kanske tom lätt kan komna när man är själv) Det finns ibland inget man direkt kan berätta för partner. Det handlar ofta om känslor. En man som då kommer med kommer med den tröttsamma och oförstående kommentaren "jag är ingen tankeläsare" när kvinnan inte tex kan komma, kan bara öka på känslan att man inte duger, att man är svår och krånglig. Jag är en sådan känslig(jobbig) tjej själv.

Ang glidmedel så är jag väldigt positiv till glidmedel, men det ska inte ERSÄTTA kåthet och det är så TS beskriver det. Initialt skriver hon att deras användning av glidmedel inte gjort saken bättre. Se själv. Dock blev jag tveksam när hon började skriva om att "kukande" gav våthet. Det lät lite motsägelsefullt.

Om nu sex är så viktigt kanske TS kille skulle lyssna på hur TS känner? och visa tålamod och intresse för hennes lust och känslor och ja, sexlivet är bådas ansvar. Jag vet inte vad TS exakt har sagt men hon har uppenbarligen försökt prata, men killen verkar bara tycka synd om sig själv.. . TS kille verkar tycka så synd om sig själv att han inte ser TS behov och känslor. (inte så ovanligt).

Det är ett faktum att många kvinnor känner press kring sex och att det minskar lust och njutning. Bla så har Katerina Janusch skrivit om det.(och jag tror inte det är svårt att hitta många som kan bekräfta detta) Enligt dig rör det sig bara om brist på attraktion, eller medicinska /hormonella orsaker. Jag blir väldigt bedrövad över den fyrkantiga synen på sex.
Svar på tråden Ännu en som tappat lusten