• Sofiassofias

Första barnet januari 17

Tänkte det kunde vara roligt om vi som är beräknade i januari delade våra tankar kring att vara gravid för första gången. Hur mår ni andra? Vad tänker ni? :)

• Svar på tråden Första barnet januari 17
  • nathalieejj

Jag hoppas på att få positivt denna vecka, isånnafall bf 27 jan :) håll tummarna för mig! Jag har haft smått illamående, känningar i äggstockar, hungrig som fan, trött. Dudå? När plussade du? Jag har bim -5 idag, ska testa imorgon av nyfikenhet

• Sofiassofias

Jag håller tummarna :) plussade förra veckan, beräknat till mitten på januari. Så spännande men ont i brösten(!!!) och hemsk mensvärk i perioder och extreeem trötthet.. Haha skulle kunna dova mig igenom dagarna om jag fick

• Jäniiis

Hej på er!

Jag plussade förra veckan och om allt går som det ska så får jag min skatt runt 15 januari!

Har knappt några symtom, möjligtvis lite tröttare än vanligt och har lite ömma bröstvårtor men inget annars. Får mig att känna lite oro.. Är livrädd för att få missfall:(

Hade varit kul att följas åt:)

• Sofiassofias
    Jäniiis skrev 2016-05-16 18:50:28 följande:

Hej på er!

Jag plussade förra veckan och om allt går som det ska så får jag min skatt runt 15 januari!

Har knappt några symtom, möjligtvis lite tröttare än vanligt och har lite ömma bröstvårtor men inget annars. Får mig att känna lite oro.. Är livrädd för att få missfall:(

Hade varit kul att följas åt:)

Grattis!!!! Vad kul! Absolut, vi får följas åt!

Är också orolig för missfall. Ringde idag och bokade in mig för tidigt hälsosamtal på barnmorskemottagningen, frågade då om hur mycket smärta man kan ha i magen utan att det är någon fara. Hon sa att det är normalt med ont för livmodern växer och att om man börjar blöda så får man kolla upp det. Hon sa också att såhär tidigt är det svårt för dom ändå att se/kunna säga om allt är normalt eller inte. Försöker att tänka att allt kommer gå bra men oron är ju fortfarande rätt stark
  • Jäniiis
    Sofiassofias skrev 2016-05-16 19:06:13 följande:

Grattis!!!! Vad kul! Absolut, vi får följas åt!

Är också orolig för missfall. Ringde idag och bokade in mig för tidigt hälsosamtal på barnmorskemottagningen, frågade då om hur mycket smärta man kan ha i magen utan att det är någon fara. Hon sa att det är normalt med ont för livmodern växer och att om man börjar blöda så får man kolla upp det. Hon sa också att såhär tidigt är det svårt för dom ändå att se/kunna säga om allt är normalt eller inte. Försöker att tänka att allt kommer gå bra men oron är ju fortfarande rätt stark

Ja det går ju liksom inte att låta bli att oroa sig.. Jag har dessutom blivit gravid på pergotime vilket är en liten förhöjd risk för missfall..

Har också redan ringt bm och ska dit redan på torsdag? Är glad för att det är tidigt men tyckte kanske det är lite väl tidigt. Men hellre för tidigt än att jag inte skulle få gå dit förrän sent! :)

Nä nu försöker jag vara positiv, har förbjudit mig själv att läsa missfallstrådar, stress och oro är ju absolut inte bra.

Hur gammal är du och var bor du föresten?:)
  • TrippleM

Finns redan flertalet trådar här med bf januari. :)

Även en hemlig facebookgrupp.

• aldente

Jag plussade förra veckan och är i vecka 7 så om allt går rätt till så kommer den lille i januari 2017 :)

Svar på tråden Första barnet januari 17