Hur många fritidsaktiviteter har ditt barn?
Hej!
Jag undrar hur många fritidsaktiviteter ditt barn har?
Ålder 3-6 år?
Ålder 7-10 år?
Vilka dagar och tider gäller det?
Tacksam för svar!
Hej!
Jag undrar hur många fritidsaktiviteter ditt barn har?
Ålder 3-6 år?
Ålder 7-10 år?
Vilka dagar och tider gäller det?
Tacksam för svar!
Lite undervisning och mest bus, pyssel och lek.
Söndagsskola i kyrkan ja. Det är olika beroende på åldersgrupp, men för de små går det ut på att vi läser ett stycke ur barnens bibel, pratar lite kring det, kanske sjunger en sång som passar till och sedan kanske pysslar kring det också.
Puff!
Friluftsfrämjandet varannan lördag förmiddag för båda. Parkour för den lilla en vardagkväll, balett för den stora eh helgkväll.
3- åringen 10 ggr simlek per termin (med föräldrarna i vattnet) + 10 ggr/termin föräldra/barn-gympa/rörelselek.
8-åringen spelar fotboll 1 gång/vecka och simskola 10 ggr/termin
Vi har stora valmöjligheter att välja tider på simningen, så vi har lyckats få tiderna att matcha med varandra, så de simmar samtidigt.
Men de andra aktiviteterna finns inga val, mer än att man kan välja att komma på rätt dag och tid eller avstå att komma.
Friluftsfrämjandet varannan lördag förmiddag för båda. Parkour för den lilla en vardagkväll, balett för den stora eh helgkväll.
Söndagsskola i kyrkan ja. Det är olika beroende på åldersgrupp, men för de små går det ut på att vi läser ett stycke ur barnens bibel, pratar lite kring det, kanske sjunger en sång som passar till och sedan kanske pysslar kring det också.
Inte lördag eftermiddag och söndag förmiddag. Helst inte fredag och helg alls.
Fotboll och simskola på Söndagar för min 5-åring är vad som gäller just nu.
Lördag är mysdag och då kan vi sticka ut och cykla några repor på ngn/några timmar innan det är dags för film och allt det där.
I vinter blir det nog dags att introducera snowboard.
Min 9-åring har ingen fritidsaktivitet nu men han har testat på lite olika när han var yngre. (Simskola, innebandy, musikskola, Judo, gympa m.m.) Alla aktiviteter var en gång i veckan, 1 timme. Innebandy spelade han på söndagar på eftermiddagen, tyckte det var perfekt dag och tid. På veckodagarna är det mer tajt med tid, han har läxor, vill umgås med vänner plus alla andra måsten, sen var han så trött på eftermiddagarna efter skolan. Så om han vill börja på någon aktivitet sen så vore det bästa att dom låg på helgen
7 åringen tränar taekwondo 2 gånger i veckan. Onsdagar klockan 16 och lördagar klockan 12.
4 åringen tränar taekwondo 1 gång i veckan. Lördagar kl 10.
4 åringen börjar även simskola till hösten men det tar farfar hand om så jag slipper hämta och lämna på det. Funderar på att låta 7åringen börja simma i klubb.
Puffat upp denna åldersindelade aktivitetstråd (yes! jag gillar såna här trådar).
Inte lördag eftermiddag och söndag förmiddag. Helst inte fredag och helg alls.
Dottern är 6,5 år och går sedan den här terminen på en timmes simning (inte simskola längre) och en timmes körsång i veckan. Andra kyrkoaktiviteter mer oregelbundet, men ofta minst en varje vecka, ibland.själv och ibland med oss föräldrar.
Dottern är 6,5 år och går sedan den här terminen på en timmes simning (inte simskola längre) och en timmes körsång i veckan. Andra kyrkoaktiviteter mer oregelbundet, men ofta minst en varje vecka, ibland.själv och ibland med oss föräldrar.