Täta graviditeter - ångest för jobbet!
Hej! Vi har en dotter på 10 månader hemma och jag plussade igår. Vi ville ha syskon relativt tätt men tänkte att det skulle ta ett tag att bli gravid ändå, nu hann jag bara få tillbaka mensen en gång. Jag har sådan sjuk ångest över att komma tillbaka till jobbet och vara gravid igen i V15. Till saken hör att jag började på detta jobb gravid förra gången och knappt hann jobba ett halvår då heller. Vad ska folk tänka? Vad ska chefen säga? Samtidigt kan man ju inte bry sig för mycket om jobbet heller, vad kommer det spela för roll om några år? Familjen är ju självklart viktigast. Det känns bara så otroligt jobbigt när man är mitt i det. Vi har sommarfest på jobbet nästa vecka och då blir det alltså alkoholfritt så folk kommer väl börja undra redan. Känns så orättist att vara tjej ibland, min sambo lever ju på som vanligt och gör superkarriär. Han är jätteglad över graviditeten och jag känner mig så hemsk som bara tycker det känns jobbigt... :/ Någon som har varit eller är i en liknande situation? Kram på er!