• rainbowunicorn

    Gynekolog i Göteborg som kan hjälpa till om man gör IVF i Danmark

    Hej!

    Jag och min sambo ska snart påbörja en IVF-behandling i Danmark efter att ha gjort slut på våra försök i Sverige. Nu är vi i smått desperat behov av att hitta en gynekolog i Göteborg som kan tänka sig att hjälpa till med ultraljud under behandlingen och också översätta de danska recepten till svenska.

    Jag har googlat men inte kunnat hitta någon och jag vet också att det finns gamla trådar här på familjeliv där folk efterfrågat samma sak utan att få några svar. Men jag försöker ändå att fråga igen. Om det är någon som vet om en gynekolog i Göteborg som hjälper till i de här fallen så får ni jättegärna höra av er. 

    Tack på förhand!
  • Svar på tråden Gynekolog i Göteborg som kan hjälpa till om man gör IVF i Danmark
  • Jasmin Karlsson

    Jag har gjort FET i Danmark men bor i Sverige (inte Göteborg). Jag var hos gynekolog här som skrev ut medicinerna till mig (danmarkkliniken meddelade exakt vad jag skulle ha) men danmarkkliniken ville själva göra ultraljuden. Gynekologen här träffade mig en gång och hade inga problem med att skriva ut recepten men det kanske beror på vem man träffar?

  • ronon

    Jag har skickat meddelande till dig!


    rainbowunicorn skrev 2016-05-18 11:28:44 följande:

    Hej!Jag och min sambo ska snart påbörja en IVF-behandling i Danmark efter att ha gjort slut på våra försök i Sverige. Nu är vi i smått desperat behov av att hitta en gynekolog i Göteborg som kan tänka sig att hjälpa till med ultraljud under behandlingen och också översätta de danska recepten till svenska.Jag har googlat men inte kunnat hitta någon och jag vet också att det finns gamla trådar här på familjeliv där folk efterfrågat samma sak utan att få några svar. Men jag försöker ändå att fråga igen. Om det är någon som vet om en gynekolog i Göteborg som hjälper till i de här fallen så får ni jättegärna höra av er. Tack på förhand!


  • rainbowunicorn

    Tack för svar!
    Men att hitta någon i Göteborg som hjälper till med recepten verkar smått omöjligt. Att få hjälp med ultraljuden trodde jag skulle vara lite lättare men det är inte heller helt enkelt. Så om någon mer har tips tar jag tacksamt emot dem.

  • kattihansson

    Hej!
    Jag ville höra om du fick tag i någon som skrev om det danska receptet här i Göteborg? (vet det var 1 år sedan =)  )

    Letar själv nu!

  • Carlii

    När jag bodde i Danmark för ett par år sedan kunde jag hämta ut receptbelagda grejer i Danmark som mina svenska läkare skrivit ut till mig, de har något slags sammarbete, så det borde ju fungera på andra hållet också?

  • NZZZZ
    Flerabarn skrev 2017-06-25 10:05:43 följande:

    Gynekolog i Göteborg som gör ultraljud:

    www.partus.se/


    Har du varit där? Vet du om de översätter recept med?
  • Mchen

    Jag går också i samma tankar och skulle vilja ha recept för ivf översatta från danska till svenska, antingen i Göteborg-området eller i något annat landsting med för den delen. Tacksam för svar!!

  • Linda512

    Hej!

    Tänkte höra om någon hittat någon här i Göteborg som kunde hjälpa till med detta? Är i samma situation själv.

  • UndrandeSökare
    Linda512 skrev 2017-11-22 06:28:46 följande:

    Hej!

    Tänkte höra om någon hittat någon här i Göteborg som kunde hjälpa till med detta? Är i samma situation själv.


    Hej !
    Behöver du hjälp med blodprover? recept ? vul?
    Har du testat med Partus eller någon av de andra tipsen de givit tidigare i tråden?
    Eller Sokolova kliniken? 


Svar på tråden Gynekolog i Göteborg som kan hjälpa till om man gör IVF i Danmark