• Iris13

Min man vill separera senare i höst

Han slängde fram förslaget hel oväntat så nu ska jag försöka vara glad o lycklig hela sommaren fast hela mitt inre skriker "jag vill inte"

Vi är i övre medelåldern m två tonårsbarn

Han vill inte "vakna upp" om 15 år o ångra livet är vad han säger till mig

Samtidigt tycker han att jag är snygg, sexig och en fantastisk människa...!?

Jag förstår ingenting

Vi har pratat mycket o han verkar bombsäker

Att det inte är "en annan" är jag beredd att tro på

50-årskris?

Vad ska jag göra, hur ska jag uppträda?

Kaos ena dagen, beredd att kämpa nästa, ilska på det...

Vill inte, vill inte detta

Kramar

• Svar på tråden Min man vill separera senare i höst
  • Birgitta02

Troligen en ålderskris. Han tänker att han har travat omkring i en relation i så många år att han kanske "missat" nåt. Inte helt ovanligt.
    Själv hade jag inte tagit det på allvar faktiskt. Hade låtit det glida och hoppats att dessa tankar går över under sommaren.
    Men det är ju svårt att sätta sig in i hur du mår. Är du ledsen hela tiden så är det ju svårt att visa upp en glad trevlig fasad. Men det kanske är det du ska satsa på?

• Ramborg

Varför inte separera nu? Antingen vet han att han vill separera, och då vill man väl göra det så snabbt det går. Eller vet han det inte, och då får han fan knipa om det inför dig.

42.
  • Pontus92

Jag gissar också troligtvis på en kris som fått honom att "inse" att han har missat saker.

Mitt tips är att fråga honom vad han känner att han har missat. Kanske är det så att han vill resa runt världen och tror att du inte vill det?

Det bästa tipset jag kan ge är att kommunicera och fråga varför, han kommer kunna ge det bästa svaret till skillnad från någon på det här forumet.

Svar på tråden Min man vill separera senare i höst