• ventilera mera

iPad med få appar men ändå inget minne kvar.

Min son har en iPad som vägrar uppdatera ens de minsta och löjligaste uppdateringarna, och jag hittar inte felet.
    Han har minsta möjliga antal appar/spel och jag har rensat på bilder och filmer. Ingen musik lagrad heller.

Trots detta tjatar den konstant om att det är slut på utrymme. Räknar man lite snabbt ihop summan av de appar som syns så kommer de inte ens upp i 6-7 GB, vilket ju borde lämna space för vilken jäkla uppdatering som helst.

Så hjälp mig. Kan det ligga osynliga saker nånstans? Den är inte fifflad med på nåt sätt alls och allt som laddats ned till den har kommit via Appstore.

Kom igen Apple-lovers. Övertyga mig om att jag inte ska hoppa på den, utan få den att funka normalt igen.

• Svar på tråden iPad med få appar men ändå inget minne kvar.
  • Anonym (Man)

Tryck på Inställningar > Allmänt > Lagring och iCloud-användning > Hantera lagring.

• ventilera mera
    sportpappa skrev 2016-05-18 16:59:37 följande:

Vad är det för iPad och hur stort lagringsutrymme har den?

Den är nog en Air och på 16 GB.
    Anonym (Man) skrev 2016-05-18 17:01:16 följande:

Tryck på Inställningar > Allmänt > Lagring och iCloud-användning > Hantera lagring.

Jodå, där har jag varit X antal gånger. Den påstår att 11,7 GB är använt och att det finns exakt noll i ledigt utrymme. Apparna i listan kommer dock inte upp ens i närheten av den summan...
  • Aniiee

Finns Battery doctor och Clean Master till Ipad?

Jag tänker att det säkert är så att partionen där appar och sådant installeras (som man oftast inte kommer åt för att man inte ska råka avinstallera os:et) behöver rensas på överblivet skräp från gamla installeringar.

Kolla om de finns till Ipad/Ipone och om du kan ladda ned dem. Eller något liknande.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Stjärnstoft

Kolla under bilder. Det finns ett album som heter "senast raderade". Där kan problemet ligga.

• ventilera mera
    Aniiee skrev 2016-05-19 00:08:38 följande:

Finns Battery doctor och Clean Master till Ipad?

Jag tänker att det säkert är så att partionen där appar och sådant installeras (som man oftast inte kommer åt för att man inte ska råka avinstallera os:et) behöver rensas på överblivet skräp från gamla installeringar.

Kolla om de finns till Ipad/Ipone och om du kan ladda ned dem. Eller något liknande.

Värt att kolla, hade sena möten på jobbet igår så hann inte med det.
    Stjärnstoft skrev 2016-05-19 06:28:09 följande:

Kolla under bilder. Det finns ett album som heter "senast raderade". Där kan problemet ligga.

DET har jag däremot kollat. Har nog ändå rätt bra koll på läget i vanliga fall, men saknar den där extra kunskapen man förvärvar som inbiten Appleanvändare... är som sagt Androidbiten själv.
  • Anonym (Man)

[quote=76638371]Den är nog en Air och på 16 GB.Jodå, där har jag varit X antal gånger. Den påstår att 11,7 GB är använt och att det finns exakt noll i ledigt utrymme. Apparna i listan kommer dock inte upp ens i närheten av den summan...[/quote]

Hur mkt plats tar meddelanden och bilder? Det ser du där oxå.

• äsch

Memory & Disk Scanner Pro - Check System Information av Phan Minh Nhut
    appsto.re/se/Lzt72.i

Använd den här. Jag vet inte vad den"kostar nu för tiden eftersom jag har den själv, men runt 10 kr eller så. Den är effektiv och jag använder den regelbundet.

• cirpen

Kan vara gamla bildbibliotek kvar om du återställt ipaden ngn gång och synkat mot mac.

Det går att ta bort men kan vara lite knepigt om man inte är kunnig.

• EnAnonumius
    äsch skrev 2016-05-20 12:50:36 följande:
    Memory & Disk Scanner Pro - Check System Information av Phan Minh Nhut appsto.re/se/Lzt72.i Använd den här. Jag vet inte vad den"kostar nu för tiden eftersom jag har den själv, men runt 10 kr eller så. Den är effektiv och jag använder den regelbundet.
     Jag (Androidbiten) kan avslöja det står att den är "Free". 
    Hur vet jag detta?
    Jo jag satte och läster om appen du länkade till och då såg jag att det stod "Free". med fetstilt. Flört

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • äsch
    EnAnonumius skrev 2016-05-21 10:41:43 följande:
     Jag (Androidbiten) kan avslöja det står att den är "Free". 
    Hur vet jag detta?
    Jo jag satte och läster om appen du länkade till och då såg jag att det stod "Free". med fetstilt. Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
    Hehe ja, men eftersom jag gick in via Appstore och redan har appen så står inget sånt. När man en gång har betalat för en app så står inte priset. Sorry :) Men däremot gick jag in efteråt och kollade på köp i app (vilket behövs eftersom TS behöver fullversionen för att kunna använda appen, gratisversionen är bara demo som inte uträttar något) och då kostade den 10, som jag sa. Tror den kostade 7 när jag köpte den.
  • ventilera mera

Tack för alla tips, jag betar av allt eftersom men har fortfarande inte hittat felet. Försökte testa "städ-apparna", men då jag raderade ett av hans spel för att få plats med dem så går inte iPaden med på att det bör finnas mer minne, utan den hävdar noll fortfarande. Verkar som om det enda som återstår är att fabriksåterställa den. 

Svar på tråden iPad med få appar men ändå inget minne kvar.