• FridaBjoerk

äl och mens samtidigt?!

Känner mig mer förvirrad än någonsin.. För 8 dagar sedan (torsdag 12/5) hade jag ägglossning, känner alltid min ägglossning tydligt och den är vanligtvis alltid regelbunden.

Igår åkte jag in för en gynundersökning då jag haft väldigt ont i tjejmagen (molvärk, brännande, stick/hugg, sammandragningar), det gjordes även ett VUL - och det är HÄR jag blir förvirrad..

Jag känner mig suuuuupergravid (fjärde gången isåfall så känner igen det..) men skulle ju isåfall bara vara vecka 3 så är lite svårt att veta helt säkert. Men efter gynundersökning och vul så säger läkaren att jag är INTE gravid, han lät väldigt bestämd och säker på den saken. MEN, hur kan han vara så säker på det en vecka efter äl, det syns väl inte ens på vul då?!

Han sa även två andra saker som inte går ihop heller. Först sa han att han trodde att jag hade ägglossning nu (pga rikliga vita flytningar menade han , men det kan ju likagärna vara grav.symptom det med), en vecka senare, men samtidigt så sa han att det såg ut som jag skulle få mens vilken dag som helst. Hur kan jag ha både ägglossning och mens samtidigt?!

Jag har ännu inte fått något plus, men är ju tidigt också. Mina första graviditeter fick jag dock plus tidigt, men förra gången (med ny partner) fick jag inte plus förrän vecka 5. Kan man vara "höghormonare" första gångerna och sedan "låghormonare"?

Många funderingar här nu, såå tacksam för svar!!
  • Svar på tråden äl och mens samtidigt?!
  • RapidAngel

Jag tycker det låter som att nåt är på G men det är så tidigt att inte läkaren kan se det. Men knepigt att hen var så snabb på att säga "inte gravid" när det är så sjukt tidigt. Vänta några dagar och ta ett test.

• Aliyah

Läkaren var antagligen less på att behöva bekosta ett alldeles för tidigt ultraljud på ytterligare en tjej som kommer in med "krämpor" bara för att snika till sig en undersökning!

Vänta 2 veckor och ta ett test om du inte fått mens!

• FridaBjoerk
    Aliyah skrev 2016-05-20 07:44:21 följande:

Läkaren var antagligen less på att behöva bekosta ett alldeles för tidigt ultraljud på ytterligare en tjej som kommer in med "krämpor" bara för att snika till sig en undersökning!

Vänta 2 veckor och ta ett test om du inte fått mens!

Det tror jag inte. För det första så va han den trevligaste och raraste läkare jag någonsin träffat, nyutbildad och verkade väldigt intresserad. Och vill tillägga att jag absolut inte åkte in för att "snika" till mig någonting då jag legat med otroliga smärtor i flera dagar och skriver själv att jag VET att man inte kan se någonting så tidigt så skulle inte slösa på varken min egen eller någon annans tid om jag faktiskt inte var orolig själv. Förutfattade och dömande meningar undanbedes!
Svar på tråden äl och mens samtidigt?!