• LivingOnHope

Symptom; skengravid eller?

Jag r 25år gammal och försöker bli gravid. Även om jag och min sambo tänker att det kommer när det kommer så hoppas jag varje månad.

Har noll koll på al, men hade antagligen 15-16 eller veckan innan...

Här är mina symptom:

Muntorrhet (började för ett par dagar sedan)

Mensvärk som hållt i sig ett par dagar. Har även känt stick och molande värk i tjejmagen.

Ömma bröst och stickningar/ilningar i bröstvårtorna.

Huvudvärk, yrsel. Har lågt blodtryck i övrigt men det var längesedan jag fick sådana attacker att jag får sätta mig ner efter jag rest mig.

Trots astmamedicin så är jag tungandad och blir fortare andfådd.

Trött, men ändå pigg. Vet dock inte om det har med något annat att göra.

Hunger! Måste äta oftare nu än innan, kan utan problem gå en dag med att bara äta ett mål, men nu, trots att jag egentligen inte vill äta så måste jag.

Är vegeterian och varit i två år men plötsligt är jag sugen på kött?!

Igår när jag kände på livmodertappen så hugg det till och fick kraftig mensvärk i hela tjejmsgen som gick ända till korsryggen! Något av den märkligaste känsla jag känt...

På inte tal om humörsvängningar. Ledsen, irriterad och glad om vartannat.

Vågar man hoppas den här gången?

• Svar på tråden Symptom; skengravid eller?
  • Fia 28

Om du hade ägglossning 15-16.5 så har ju inte ens ägget fäst ännu, så det är nog inte symptom på graviditet du känner. 

Många börjar få alla möjliga symptom när de börjat försöka som de inte märkt av innan. 

• Anonym (Tjej)

Det låter som pms. Som Fia 28 sa så är det omöjligt att känna nåt på den cykeldagen du är på tyvärr.

• LivingOnHope

Okej, tackar så hjärtligt för svaren!

Då är det bara att ha is i magen tills bim.

Kan det möjligtvis vara så att man har PMS vid äl också? För min mens är inte beräknad förrän slutet av maj-början på juni.

• Anonym (Tjej)
    LivingOnHope skrev 2016-05-20 23:00:29 följande:

Okej, tackar så hjärtligt för svaren!

Då är det bara att ha is i magen tills bim.

Kan det möjligtvis vara så att man har PMS vid äl också? För min mens är inte beräknad förrän slutet av maj-början på juni.

Ja du kan ha pms från äl till mens. Jag var helt symtomfri i 15 år men sen fick jag lätt värk vid äl. Sedan uppblåst mage, humörsvängningar och ont i brösten. Så har jag haft det de senaste två åren.
  • LivingOnHope

Ah okej, jag brukar ha ungefär som du fast jag brukar bli städtokig också. Denna gången känner jag för att göra jättemycket men har noll ork. Den molande värken brukar vara under äl-dagarna och avta innan jag får känningar dagen innan eller samma dag som men sen ska komma. Nu har jag haft värk sedan den 14-15 precis innan äl. Därför är jag lite extra fundersam. :)

• Anonym (Tjej)

Ja man känner ju sig själv bäst. Om jag var du skulle jag läsa om symtomen för pms bara för att ta det lite med ro så du inte blir besviken sen om mensen kommer

Svar på tråden Symptom; skengravid eller?