• Anonym (Irriterad!)

Vänner som vill döda mitt lamm

Jag har köpt ett litet baby lamm som jag jag har som husdjur på min gård. Jag älskar lamm så jag håller detta lamm väldigt kärt till mig. När jag köpte lammet la jag ut en bild på det åå Facebook. Vidare har jag skickat mms på lammet till nära vänner och vänner och familj som sett lammet live hemma hos mig på gården. Alla har kommenterat att lammet är väldigt söt. Men sen säger de "åå vad gott han skulle smaka i sommargrillen". Folk som skrivit på exempelvis Facebook "mmmm gott med lammstek"

Och folk som frågat "kan inte du sälja lammet till mig så ska jag laga en redig stek".

Jag tycker det är ohumant och omoraliskt att ställa såna jäkla frågor och slänga ur sig såna elaka kommentarer. Jag är själv en köttätare men inte fan vill jag att någon säger så om mitt husdjur! Jag skulle aldrig slakta mitt lamm och skulle aldrig låta någon göra det heller. Om han dör ska han dö fridfullt, han ska få leka av sig och beta hur nycket han vill på min gård och han ska få all kärlek av mig. Usch vilka människor det finns!!!

Jag funderar på stt skriva ett Facebookinlägg, men vet inte här jag ska formulera mig. Vad tycker ni om:

"NI LÅTER MITT LAMM VARA I FRED I ERA MONSTER!!!! JA ni är monster som vill döda ett djur som jag älskar!! Nästa person som kommenterar att du vill slakta och sommargrilla mitt lamm med en öl till det" eller vilket jävla påhitt ni kommer med...så kommer jag göra liver surt för dig och bränna ner din kåk. Sluta vara så omoraliska, respektera att man kan tycka om ett lamm lika mycket som man kan tycka om sin hund och katt!"

Något sånt liknande kanske. Ja vet inte, jag är bara arg och ledsen. Vill att mitt inlägg ska nå ut och få folk att tänka till. Tycker ni inlägget verkar bra eller ska jag formulera det på ett annat sätt?

• Svar på tråden Vänner som vill döda mitt lamm
  • Voluptuous Shalimar

Meh GU va jobbigt! Jag har några kinesiska vänner som bara tjatar om att mina katter ser så välgödda och frodiga ut.  Lämna mina katter utanför era wokar, hur svårt kan det VA???

• Scoops

Skriv istället:

"- jag tycker inte det är roligt när ni skämtar om att äta upp (namn) mitt lamm. Kan ni snälla sluta med det?"

Och ta sen bort alla som inte respekterar det från din vänlista och skit i dem för  all framtid.

• Physalis

Jag tycker att du ska slänga in lite stavfel och knapptryckningar som blir fler mot slutet, så avslutar du med "jag sitter här och gråter nu... Se vad ni har gjort!"

Svar på tråden Vänner som vill döda mitt lamm