• Hampus80

Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?

Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?

Mitt ex bor kvar i huset fortfarande och skilsmässo papprena är inskickade och hon dejtar fullt ut redan.

Jag kan tycka det är respektlöst mot mig och barnen.

Vad tycker ni är jag känslig?

• Svar på tråden Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Hen skrev 2016-05-21 23:15:12 följande:

Men herregud. Knulla och dejta hur mycket du vill, men sköt det snyggt. Så jävla svårt är det inte att hålla det utanför exet. Om man vill alltså.

Ja, det är ju det jag sagt hela tiden! Det är ju du som sagt emot.. :D
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-21 23:25:48 följande:
    Det är inte trashigt alls om man sköter det snyggt. Är man dessutom vänner, som sig bör, så unnar man den andra att leva fritt och vara lycklig. Man har väl en gång älskat varandra? Nä, missunnsamhet och svartsjuka och att vara ovänner är trashigt.
    Hela den här tråden handlar väl om ts som mår dåligt eftersom exet dejtar öppet för fullt? Alltså inte skött speciellt snyggt. Och vadå en gång älskat varandra? Så bara för att det är slut ( för att kanske den ena älskar mindre ) ska man svälja vad som helst bara för att man fortfarande älskar den andra? Just därför kan det vara extra smärtsamt och eventuella nya ligg bör skötas med diskretion. Fattar verkligen inte ens att det ska vara något att diskutera. 
    Är det verkligen jättekonstigt att en part kan bli ledsen i den här situationen? 
  • Anonym (nej)
    Hen skrev 2016-05-21 23:38:10 följande:
    Hela den här tråden handlar väl om ts som mår dåligt eftersom exet dejtar öppet för fullt? Alltså inte skött speciellt snyggt. Och vadå en gång älskat varandra? Så bara för att det är slut ( för att kanske den ena älskar mindre ) ska man svälja vad som helst bara för att man fortfarande älskar den andra? Just därför kan det vara extra smärtsamt och eventuella nya ligg bör skötas med diskretion. Fattar verkligen inte ens att det ska vara något att diskutera. 
    Är det verkligen jättekonstigt att en part kan bli ledsen i den här situationen? 
    Håller med, förutom att jag tycker att man kan avstå att ligga runt överhuvudtaget medan man fortfarande är gift och bor ihop.
  • Anonym (Cletus)

Låter nästan som det var för mig, exet "levde livet", men jag levde med mina barn, nog jobbig period för dom som det var. Dejta, sova borta etc kan komma i ett senare skede, oavsett "sitt livs kärlek" etc. Jag såg på ungarna hur dom blev ledsna när mamman åkte iväg titt som tätt, inte var där på natten när nån av dom vaknade......slutade med att jag ställde kravet "mitt hus mina regler, passar det inte ta in på hotell från och med ikväll", tog väl 10 sek så ringde hon nya pojkvännen och sa att jag sparkat ut henne för att dom träffas (!) men han ville tydligen inte ha någon inneboende så det blev hotell samma kväll. Nu har det gått 4 år och vi är vänner. Men skulle nuvarande testa samma sak så åker även hon ut med huvudet före! Ta inte emot såna där psykningar, stå på dig!

• Anonym (nej)
    Anonym (Cletus) skrev 2016-05-21 23:42:15 följande:

Låter nästan som det var för mig, exet "levde livet", men jag levde med mina barn, nog jobbig period för dom som det var. Dejta, sova borta etc kan komma i ett senare skede, oavsett "sitt livs kärlek" etc. Jag såg på ungarna hur dom blev ledsna när mamman åkte iväg titt som tätt, inte var där på natten när nån av dom vaknade......slutade med att jag ställde kravet "mitt hus mina regler, passar det inte ta in på hotell från och med ikväll", tog väl 10 sek så ringde hon nya pojkvännen och sa att jag sparkat ut henne för att dom träffas (!) men han ville tydligen inte ha någon inneboende så det blev hotell samma kväll. Nu har det gått 4 år och vi är vänner. Men skulle nuvarande testa samma sak så åker även hon ut med huvudet före! Ta inte emot såna där psykningar, stå på dig!

Bra där!
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Hen skrev 2016-05-21 23:38:10 följande:

Så som ts skrev trådstarten så lät det inte som att hon skött det särskilt dåligt/respektlöst. Så det är inte att "svälja vad som helst". Tycker inte det låter svinigt.

Sen är det ingen som sett detta från den andra sidan. Hon kanske inte mår bra heller? Kanske därför hon inte jobbar, tar hand om barnen, är ute pånötterns och sover på dagarna. Det vet vi inte. Bara en tanke..
  • Hen
    Anonym (Jodåsåatte) skrev 2016-05-22 00:01:18 följande:
    Så som ts skrev trådstarten så lät det inte som att hon skött det särskilt dåligt/respektlöst. Så det är inte att "svälja vad som helst". Tycker inte det låter svinigt.

Sen är det ingen som sett detta från den andra sidan. Hon kanske inte mår bra heller? Kanske därför hon inte jobbar, tar hand om barnen, är ute pånötterns och sover på dagarna. Det vet vi inte. Bara en tanke..
    Men det är ju för fan inte raketforskning det här. Bor man med exet så dejtar man jävligt diskret. Klarar man det inte så låter man bli. Funkar inte det, flytta. Så jävla enkelt.
  • Hampus80

Jag ska stå på mig men ska nog sköta mitt på så bra sätt som möjligt för barnens skull!

Men hoppas vi inte bor tillsammans så länge till för man biter sig bra mycket i läppen så den är snart blå!

Jag vet borde säga till ordentligt men har försökt hon tycker bara jag är sur och grinig.

Så jag försöker leva med ett leende för barnens skull och hoppas hon flyttar snart så vi kan ha ett bra samarbete senare med barnen.

• Anonym (nej)
    Hampus80 skrev 2016-05-22 00:59:27 följande:

Jag vet borde säga till ordentligt men har försökt hon tycker bara jag är sur och grinig.

Så typiskt att lämpa över skulden på dig för hennes dåliga beteende.
    Tycker gott man kan visa den respekten för den man tidigare ämnat dela hela livet med.
  • Anonym (Cletus)
    Hampus80 skrev 2016-05-22 00:59:27 följande:

Jag ska stå på mig men ska nog sköta mitt på så bra sätt som möjligt för barnens skull!

Men hoppas vi inte bor tillsammans så länge till för man biter sig bra mycket i läppen så den är snart blå!

Så jag försöker leva med ett leende för barnens skull och hoppas hon flyttar snart så vi kan ha ett bra samarbete senare med barnen.

Vad stoppar henne från att flytta?

Barn förstår mer och känner på sig att något är fel, att gå runt med låtsas leende runt ungarna gör dom bara förvirrade. Är man ledsen, arg, besviken etc så kommer det synas på ett eller annat sätt.....men när ungarna frågar varför så gäller det ju att man kan förklara på ett bra sätt utan att kränka eller utgöra den andra parten som dålig eller elak. Jag har alltid svarat med sanningen, även om jag vävt in den snällare. När grabben, som då var 4, frågade varför bara jag nattade dom hela tiden ( före så nattade vi varannan dag ) sa jag det för att mamma ville vara hos sin nya pojkvän, inte att hon var knullsugen. Låter kanske hårt men så var det, och det hade han ju redan fattat men ville bara ha bekräftelse. Inget ont som inte har ngt gott med sig.....jag och ungarna knöt samman bra den här tiden, vi hade riktigt roligt! Dom var då 4 och 6 och jag drog ut dom för att tälta och fiska, museum, testa köra cross, olika sporter, bio/teater etc.....så kan du så vrid huvudet helt bort från det som irriterar dig och fokusera till max på ungarna, du kommer få kärlek tillbaka så du storknar .....dom gjorde mig lycklig igen på nolltid
  • Anonym (Jodåsåatte)
    Hen skrev 2016-05-22 00:35:55 följande:

Men det är ju för fan inte raketforskning det här. Bor man med exet så dejtar man jävligt diskret. Klarar man det inte så låter man bli. Funkar inte det, flytta. Så jävla enkelt.

De flesta flyttar nog så fort de kan, det är ju inte så att man frivilligt bor kvar. Det går dock inte alltid att hitta lgh i en handvändning.
Svar på tråden Är det ok att dejta andra när man fortfarande bor ihop?