Hampus80 skrev 2016-05-22 00:59:27 följande:
Jag ska stå på mig men ska nog sköta mitt på så bra sätt som möjligt för barnens skull!
Men hoppas vi inte bor tillsammans så länge till för man biter sig bra mycket i läppen så den är snart blå!
Jag vet borde säga till ordentligt men har försökt hon tycker bara jag är sur och grinig.
Så jag försöker leva med ett leende för barnens skull och hoppas hon flyttar snart så vi kan ha ett bra samarbete senare med barnen.
Vad stoppar henne från att flytta?
Barn förstår mer och känner på sig att något är fel, att gå runt med låtsas leende runt ungarna gör dom bara förvirrade. Är man ledsen, arg, besviken etc så kommer det synas på ett eller annat sätt.....men när ungarna frågar varför så gäller det ju att man kan förklara på ett bra sätt utan att kränka eller utgöra den andra parten som dålig eller elak. Jag har alltid svarat med sanningen, även om jag vävt in den snällare. När grabben, som då var 4, frågade varför bara jag nattade dom hela tiden ( före så nattade vi varannan dag ) sa jag det för att mamma ville vara hos sin nya pojkvän, inte att hon var knullsugen. Låter kanske hårt men så var det, och det hade han ju redan fattat men ville bara ha bekräftelse. Inget ont som inte har ngt gott med sig.....jag och ungarna knöt samman bra den här tiden, vi hade riktigt roligt! Dom var då 4 och 6 och jag drog ut dom för att tälta och fiska, museum, testa köra cross, olika sporter, bio/teater etc.....så kan du så vrid huvudet helt bort från det som irriterar dig och fokusera till max på ungarna, du kommer få kärlek tillbaka så du storknar .....dom gjorde mig lycklig igen på nolltid