• Hallonsoda2016

Extremt illamående nattetid v 14

Är i vecka 14 nu men går strax in i vecka 15. Har haft problem med illamående och kräkningar hela graviditeten. Har maxdos av lergigan comp/lergigan och seaband.

Senaste veckorna kommer illamåendet runt 19-02 och det slutar i kräkeskapader där jag som mest kräkts 15ggr men kan även vara som i natt 4ggr.

Ngn annan som upplevt detta? Vad beror det på? Har huvudvärk deluxe också som inte försvinner av värktabletter.

Tack för du tog dig tid att läsa :)

• Svar på tråden Extremt illamående nattetid v 14
  • Ballerinan

Har inte spytt än (9+1) men det är bra nära. Och det kommer på kvällen för mig med, vaknar ibland även under natten av det. Tar sån tid att somna oxå, därför jag ligger nu och försöker komma på andra tankar genom att surfa lite. Men lider med dig som spyr och får hela sömnen förstörd :( lergigan funkar inte alls på mig. Tror jag ska prova postafen igen, då däckar man av trötthet iaf.

• Muse

För mig blev illamåendet värre av trötthet, jag var även väldigt känslig för rörelser (räckte med att en katt flyttade på sig i sängen för att jag skulle behöva kräkas- att sambon skulle sova där var inte ens att tänka på). Har tyvärr inget bra tips att ge annat än att vila allt du bara kan och äta det du kan behålla. Har för mig att en gyn i efterhand tipsade mig om medicin mot magkatarr eller uppstötningar eftersom så frekventa kräkningar tydligen kan trigga ännu mer kräkningar ???? Hade rejäl huvudvärk en period också och det som hjälpte lite iaf var huvudmassage, men det kanske du redan har testat. Hoppas att det går över snart, vet hur vidrigt det är att må så illa.

Svar på tråden Extremt illamående nattetid v 14