• LillX

Gravidsymptom?!

Hej, vi har försökt få barn detta året, slutade med ppiller nyårsafton.

Haft preventivmedel så många år så aldrig upplevt mina svåra pms-problem innan.

Likaså denna månad. Sista mens var nästan ingen blödning alls 16-19 april (sista cykeln var 37 dagar vilket ger mig en snittcykel på 34 dagar).

Jag svimmade för någon vecka sedan och haft yrsel till och från.

Dag 30-36 denna månad hade jag alla pms-symptom i vanlig ordning. Från dag 36 till 41(idag) har jag varit trött samt brösten är svullna o ömma samt ömma bröstvårtor som alltid är något styra. Ev. Är underlivet mörkare och tappen är hård. Men tog test dag 39 negativt.. Om mensen vore sen borde väl andra symptom förutom brösten vara kvar?

Kan det annars vara stress som gör att mensen uteblir? Vågar jag ta rosenrot för att få igång mens eftersom gravtest var negativt så Sent som dag 39?

Någon att bolla med vore guld värt!

• Svar på tråden Gravidsymptom?!
  • Anonym (anonym)

Hej!
    Mensen kan krångla lite efter att man slutat med p-piller speciellt om man ätit det länge. Om du har problem med yrsel skulle jag föreslå att du går till din Vc och ber att få mäta blodtrycket, och få ta blodprov och mäta järn och Ferritinvärde (långtidsjärn).

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Rosenrot, men däremot har jag testat Munkpeppar (agnus Castus) och tycker att det är bra.

Har du nån vettig gyn som du kan gå till så skulle jag föreslå ett vul
    för att kolla så allt ser bra ut där inne.

Använder du ägglossningsstickor? Kan vara bra att veta när ägglossningen är och att man verkligen fått ägglossning när man försöker få barn. Jag kan rekommendera dessa: www.apoteket.se/produkt/clearblue-avancerat-agglossningstest-10-st-252910/

Lycka till.

• LillX

Jag har varit på VC och tagit prover och inte hört något sedan så tror att allt ska vara bra.

Skaffade en fertilitetsmonitor förra månaden som jag ska börja använda så fort mensen kommer, innan dess har ja försökt med stickor men inte lyckats. Har även börjat tempa.

Har gjort konisering i september pga svåra cellförändringar så hade koll för ett tag sedan och så sa den gynekologen inte något så utgick från att allt är Bra. .. Fast dock inget VUL.

Tack ska kolla upp munkpeppar.. Rosenrot har ju ingen forskning på hur de påverkar foster därav att jag inte vågar ta det förrän jag är helt 100 att det är tomt därinne.

• Anonym (anonym)

Kanske du kan boka tid hos en annan gyn för vul?
    Bra att du skaffa monitor och börjat tempa !

När du har använt stickor, har de visat på ägglossning då? eller har de inte visat utslag? Använde du den sorten av Clearblue jag nämnde så kan de visa 3 olika symboler. Visar de endast hög fertilitet (blinkande smiley) men aldrig maximal fertilitet (fast smiley) så  det vara tecken på att inte blev nån ägglossning den månaden. Om det är så kan du boka tid hos en gyn och försöka få Pergotime 
    utskrivet på recept. 

Här kan du köpa Munkpeppar, ta en tablett per dag i 2-3 månader.
    Sluta om du blir gravid.
    www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/vitex-agnus-castus-munkpeppar-bli-gravid

Har läst att en del testar att självmedicinerera med Albyl Minor och/eller Progesterall också:
    www.graviditetskollen.nu/produkter/oka-chansen-att-bli-gravid/halsokost/progesterall-56g-bioidentiskt-progesteron

Albyl Minor 250mg receptfritt på Apoteket, man delar varje tablett i 3 delar och tar en tredjedels tablett per dag.
    www.apoteket.se/produkt/albyl-minor-tablett-250-mg-50-st-plastburk-56921/

Om det fortfarande inte har hänt något efter ett år så kontakta Landstinget och be att få göra en infertitetsutredning. De flesta par brukar lyckas inom ett år, men om det är något problem tex för få eller för slöa spermier till exempel eller något annat så är det ju bra att få veta det.

Lycka till.

Svar på tråden Gravidsymptom?!