• willeman

Det är populärt att vara homosexuell

Hej, Jag har en fråga som jag undrar om någon/några kunde svara på. 
    Frågan tyder som följande:

Det är populärt att vara homosexuell: Och man ska förklara om det är sant via arv på ena sidan och miljö på andra sidan. Man ska dessutom ge några exempel på hur detta kan uppstå. 

Jag hoppas att ni kan förklara det, skulle vara till stor hjälp
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Det är populärt att vara homosexuell
  • Santin

Jah vet inte om jag tror att folk är homosexuella för att det är populärt. Ärligt så är det nog bland det mest korkade jag hört.

Däremot tror jag att fler människor idag vågar vara den man är mer öppet då samhället generellt är mer öppna för olika sexuella läggningar. Tidigare tror jag att man höll det för sig själv och antingen levde själv eller att man levde enligt heteronormen och dolde sin sexualitet.

• Anonym (Flata)

Det är väl ändå bevisat att det har något med generna att göra som gör att man blir homosexuell. Att det är populärt är bara skitsnack. Som Santin skrev att det idag är lättare att våga vara öppen med sin läggning.

Gå tillbaka långt i historieböckerna så ser man att homo/bisexualitet var något vanligt.

Jag är homosexuell och har aldrig funderat på varför just jag blev det. Det är lite som att fundera på varför man fick blå ögon eller varför jag blev just så här lång osv. Det ligger i mina gener. Inge mer med det.

• Anonym (l)

Är det en läxa från skolan?

• Aniiee

För det första så var det där ingen fråga, vilket leder mig till att tro att detta är ett skolarbete.

För det andra så är det inte "populärt" att vara homosexuell. Det är EXAKT lika vanligt att vara homosexuell idag som det var för 50. 500, 5000, 50000 och 5 mijoner år sedan. 

Så.... moot.

You are the creators and the curators of your own lives
  • Anonym (M)

Det är Det är ännu mer poppis att vara heterosexuell.

Tror knappast att det är en skoluppgift, udda skola i så fall.

Vad menar du med att "om det är sant" via arv respektive miljö? Om vad är sant?

• msk1961

Det är vanligt att man bli sexuellt men det beror på hur man gör det och hur man kan få kontakt med andra.

Det är inte populärt det hemlighet relationer .

Tycker jag mycket homosexuella och tror det är väll för många personer. Du kan vara på Bodycontact bli medlem eller på kik ska du hitta många svarar på.

Mvh

På kik

msk1961

• london
    Anonym (Flata) skrev 2016-05-26 19:40:59 följande:

Det är väl ändå bevisat att det har något med generna att göra som gör att man blir homosexuell. Att det är populärt är bara skitsnack. Som Santin skrev att det idag är lättare att våga vara öppen med sin läggning.

Gå tillbaka långt i historieböckerna så ser man att homo/bisexualitet var något vanligt.

Jag är homosexuell och har aldrig funderat på varför just jag blev det. Det är lite som att fundera på varför man fick blå ögon eller varför jag blev just så här lång osv. Det ligger i mina gener. Inge mer med det.

Jag är inte så säker på att det är "bevisat" att det enbart är genetiskt. Finns även forskning som menar att det i en del fall kan vara genetiskt och i andra fall att det är miljön som avgör!
    Oavsett så är det ju inget man väljer.
Svar på tråden Det är populärt att vara homosexuell