Snäckan26 skrev 2016-05-30 14:54:47 följande:
Ja det är jättekul och ibland väldigt jobbigt haha , minitonåringar vet du . Du har ju en tjej och dom har jag hört är snäppet värre men det kanske är en myt.
Vet du vad det är för skillnad på proverna och pergotime ? Jag vill helst inte googla för mycket för då blir jag knäpp . Eftersom jag inte har blött en droppe efter skrapning så har vi vågat oss på att ha sex igår. Hoppas du inte är känslig för såna detaljer iskall ber jag om ursäkt . Det borde ju vara svårt att bli gravid nu innan mensen men jag har läst att en del blivit det innan mensen kommit tillbaka. Det var fasen lite läskigt att ha sex igen , jag var nog lite spänd .
Så ni står i IVF kö nu eller har ni gjort ett försök redan ? Är det inte väldigt dyrt? Kram !
Vi har ju en son (bonus för mej) som fyller 13 i år och det finns helt klart likheter mellan barnen som tyder på att dottern är på ungefär samma plan som sonen... *haha*
Samtidigt är båda så skiftande så helt plötsligt går de och håller ens hand på stan och kramas o pussas då de sekunderna innan talat om hur piiiiibsam man är bara för att man finns till;)
Jag är inte ett dugg känslig!!
Dock tror jag inte jag förstår dina frågor om prover o pergotime??
Jag och min nuvarande sambo har inte behövt tänka på IVF, tack o lov!! Det tog ca 6 månader men då på naturlig väg innan vi blev gravida... Men visst kan man noja lite över när det kan tänkas ske nästa gång:/
Många säger att det till o med ska vara lättare att bli gravid efter ett MF... Särskilt vid skrapning då det är helt rengjort i livmodern ska det kunna vara extra gynnsamt... Så det håller vi tummarna för ;)
Jag ska upp på onsdag för kontroll om allt kommit ut "naturligt". Annars blir det tabletter eller skrapning...
Känns som att det idag har varit minst blod hittills så jag håller tummarna för att mitt snart ska vara slut så vi också kan få ha sex igen... Mindre för bebisverkstad och mer bara för närheten... Saknar att ha sex helt enkelt...