• Cataleya

Hinnsvepning, slemproppen. V 39+6

Va igår och gick en hinnsvepning av bm. Tappen va bakåt lutad men jag var jätte mjuk å mogen som bm sa.

I morse kl 4 va jag på toa, slemproppen började släppa. Kom ännu mer.andra gången jag va på toa, den va grön/blodig och brunt slemmigt klumpigt.

När började eran förlossning efter svepning å slemproppen gått?

Eller kan de fortfarande betyda att de kan ta lång tid tills förlossningen startar?

• Svar på tråden Hinnsvepning, slemproppen. V 39+6
  • Polarlantis

Min släppte lite i bitar men efter hinnsvepningen blev det fart, tog ett dygn Lycka till!!

• Cataleya

Så spännande.. nu har blodet i flygningarna lugnat sig. Har väl fått lite mer mensvärk å lite sammandragningar. Kan bli en spännande dag ????

• framtiden
    Cataleya skrev 2016-05-28 05:59:44 följande:

Va igår och gick en hinnsvepning av bm. Tappen va bakåt lutad men jag var jätte mjuk å mogen som bm sa.

I morse kl 4 va jag på toa, slemproppen började släppa. Kom ännu mer.andra gången jag va på toa, den va grön/blodig och brunt slemmigt klumpigt.

När började eran förlossning efter svepning å slemproppen gått?

Eller kan de fortfarande betyda att de kan ta lång tid tills förlossningen startar?

Mig tog de 8dagAr och slemproppen gick i omgångar
  • niinnii87

Min senaste pojk är född 10 timmar efter att slemmproppen släppte.
    De två första barnen tog de nästan exakt ett dygn efter tills barnen va födda.

• Cyanea

För mig släppte slemproppen efter hinnsvepning men förlossningen kom ändå inte igång :( Jag blev igångsatt ett par veckor efter det, så i mitt fall ledde det ingen vart trots förvärkar och slempropp. 

Svar på tråden Hinnsvepning, slemproppen. V 39+6